Skip to main content

Hoi, ik ben een 15 jarig meisje. Ik zit nu in de derde en ben nog nooit echt naar een feestje (van vrienden) geweest. Ik denk dat dit komt doordat ik niet echt veel vrienden heb. Ik heb wel een paar losse vriendinnen maar niet echt vriendengroepen ofzo. Ik zit in een klas met kinderen die heel andere interesses hebben dan ik dus heb ik in mijn klas niet echt veel vrienden. Daardoor heb ik dus niet echt ‘connecties’. Ik zou heel graag wat meer vrienden willen en af en toe naar een feestje gaan. Ik denk en hoop dat het in de vierde beter wordt omdat ik dan met allemaal nieuwe mensen in de klas kom, maar wat kan ik nu doen? Ik voel me soms namelijk best wel eenzaam.

Hey, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik had ook nooit echt veel vrienden en was niet echt onderdeel van een ‘feestjes’-vriendengroep. Je kan vervolgens 2 dingen doen:

  1. Proberen meer vrienden te maken. Wat vrij lastig is, daarmee kan ik je helaas niet zo goed helpen, behalve dan dat je in je nieuwe klas gewoon moet proberen om nieuwe/extra vrienden te maken.
  2. Accepteren hoe het is. Ik ga er even vanuit dat je een aantal losse goede vriendinnen heb. Liever een kleine goede kring dan een mega grote cirkel.

Op dit moment heb ik af en toe zeker het idee alsof ik iets mis (het uitgaansleven). Ik heb er echter vrede mee, aangezien ik gewoon een aantal goede vrienden heb en wat kennissen. Succes!


Hallo @Anoniem_1248 

 

mijn advies is: 

vraag mischien iemand van je “losse” vriendinnen om samen wat leuks te doen! Mischien vragen zij jou dat dan ook een keer terug :)


Reageer