Skip to main content
Vraag

nonverbaal at 3am

• April 6, 2025
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

xXyuri123
Forum|alt.badge.img

ik denk dat ik dus nonverbaal ben gegaan en het is 3 uur snachts dus ehm ja. werd om 1 uur wakken en kon niet meer slapen nu probeer ik mijn moeder om hulp te vragen want zij helpt wel maar ik kannniet praten???? ik snap dat er nu niet geantwoord word maar voor andere keren dat dit gebeurt. btw mijn moeder heeft altijd van die oordopjes in üyuyugghwh. en ik kan niet mijn vader wakker maken want die woont ergens anders. ik ga nu proberen te slapen op de bank doei

5 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 6, 2025

@xXyuri123 wat betekent dat, dat je non-verbaal gaat?  Hoe komt dat?

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 6, 2025

Hii, 

Mega irritant he! Ik heb zelf autisme en soms ga ik ook non verbaal als ik teveel prikkels heb. 

Wat ik doe is kleine geluidjes maken eerst, dan de letter d zeggen, dan a, en dan zo stilaan woorden en zinnen kunnen maken. Rustig opbouwen. Die letters mag je gerust wisselen hoor, maar als ik non verbaal ga vind ik de a moeilijker om te zeggen dan de d. 

Liefs Silence 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi,

De tips van Silence zijn heel goed in mijn ogen, dus als het weer gebeurd zeker doen! 

@Diana als je non verbaal gaat kan je alleen nog communiceren met bewegingen of lichaamshouding en kan je dus niet praten

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 7, 2025

@nieuwschierig_aapje dank voor de uitleg.  Hangt dat samen met autisme?

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

@Diana Volgens mij kan je ook non verbaal worden als je stress hebt of door trauma's. Ook ben je vaak non verbaal als je doof bent, omdat je stembanden niet werken, volgens mij