Skip to main content

Nog steeds paranoïde!

• January 13, 2026
  • 1 reactie
  • 20 Bekeken

Eter
Forum|alt.badge.img+2

Ik kan het echt niet meer zo, ik slaap erdoor slecht. Ik durf nauwelijks nog dingen. 

Ik ben bang dat bij alles dat ik doe, iemand gaat schreeuwen en boos worden. 

Soms loop ik langs de meest willekeurige mensen, en ben dan bang dat ze het hebben over hoe slecht ik nou weer niet ben.

Ik durf de laatste tijd ook minder tegen andere mensen te praten. Zelfs als ik het doe, ben ik bang dat het moment dat ik weg ga, dat ze gaan praten over hoe slecht ik ben.

Dat is niet eens alles…

Soms, denk ik dat mijn eigen familie me iets aan gaat doen. Dit heb ik niet heel vaak, maar soms kijk ik bang naar de deur bang dat me moeder naar binnen komt stormen met een mes ofzo…

Ik heb een heel fijne familie, ik heb geen trauma door hun ofzo. 

Bedankt als je dit allemaal hebt gelezen🫶❤️

Iemand tips?

1 reactie

Reef
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 14, 2026

Hey, 

dat eerste klinkt als faalangst, maar het is geloof ik een beetje uitgegroeid. Dit moet echt verschrikkelijk voelen! Mischien kan het helpen om een positief scenario te bedenken als je weer denkt dat er iets slechts gaat gebeuren (ps ik ga niet zeggen dat je met iemand moet praten, want dat is zo’n kut advies vindt ik) en als laatst, zou ik niet weten wat voorn slechts ze zouden zeggen, je lijkt mij een heel moedig en lief persoon en ik wil dat je weet dat je precies bent als je moet, en dat is perfect! 
Wij zijn er voor je🩵