Skip to main content

Hey,

 

Ik ben gediagnosticeerd met depressie. En ik weet dat het dan moeilijk is om dingen te doen.

 

Maar ik heb al zo ontzettend lang (zo lang als ik mij kan herinneren) last van een bepaald gevoel dat mij overspoeld als ik iets moet doen. Of ik het nou leuk vind of niet. Het voelt een beetje als geen zin hebben. Maar het voelt alsof ik er totaal geen keuze in heb.

 

Iedereen verklaart mij voor gek aangezien ik fysiek gewoon in staat ben om iets te doen. Maar mentaal kan ik mij er gewoon niet toe zetten. Ik heb het gevoel alles geprobeerd te hebben, zoals beloningen, consequenties, mensen om hulp vragen, therapie, maar niemand snapt mij en het lukt mij gewoon niet om iets te doen als ik dat gevoel heb. Hierdoor faal ik in alles en iedereen doet alsof het mijn eigen schuld is. Iemand hier die dit ook heeft? En die hier een verklaring voor heeft of iets wat wel helpt? Ik wil dat mensen mij begrijpen want ik voel me zo alleen...

Heee ik heb dat ook, dat hoort bij je depressie en dat is heel naar na 😞 je bent zeker niet de enige xx


Hey,

Dat komt waarschijnlijk doordat je je mentaal uitgeput voelt, daardoor komt er een seintje in je hersenen, die ervoor zorgt dat het lastiger is om je tot dingen te zetten. Dat heb ik tenminste altijd geleerd. Het is echt niet jouw schuld!

Sterkte!


Hoi @Anne2005 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Succes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 


@Renske H 

 

Thanks, ik ben alleen bang dat er niks kan veranderen. Af en toe zou ik willen dat iemand in mijn hoofd kon kijken en alles uit kon leggen... maar mensen snappen het niet. En ik zou het ook niet snappen als ik dit gevoel niet ken.


Reageer