Vraag

niks dringt tot me door

  • 19 June 2022
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben een meisje van 16. Sinds een jaar of twee heb ik veel stress voor school. Gelukkig ben ik dit jaar geslaagd., en dacht ik dat dat gevoel over zou gaan. Maar dat gaat het niet . Het voelt al

2 jaar alsof niks tot me door dringt. Een oma overlijd, natuurlijk ben ik dan verdrietig maar de volgende dag voel ik al niks meer. Ik verlies een vriendin door ruzie, ook dit dringt niet door. Zelfs kleine dingen in het leven niet meer zoals een mooie dag etc. Ik probeer te genieten maar ik voel me leeg en afgesloten van de buitenwereld . Weet iemand wat dit kan zijn?


1 reactie

Hi @El270 ,

Wat vervelend om te lezen… Goed dat je deze topic hebt gemaakt! 

Zoals ik het zo lees denk ik dat je tegen een depressie aan hikt, of al deels zit. Het is belangrijk hier wat aan te gaan doen omdat je dit gevoel al zo'n 2 jaar hebt. 

Het lijkt me daarom ook een goed idee om een afspraak te maken bij de huisarts en het probleem uit te leggen. Hij of zij kan dan een inschatting maken waar je aan toe bent en maakt dan een doorverwijzing naar een desbetreffend zorgverlener die je goed kan helpen en ondersteunen bij dit probleem. 

Ook is het goed om dit probleem bij je ouders duidelijk te maken. Dat jij je zo voelt wilt niet altijd zeggen dat het vanaf de buitenkant er ook uitziet alsof het goed met je gaat. En ik denk dat hun support ook erg belangrijk is om uiteindelijk de oude jij terug te krijgen. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en zo niet of je hebt nog vragen kan je me altijd terug feedbacken via @  

 

Groetjes , 

 

Just Helping. 

Reageer