Skip to main content

Hallo!

 

Ik ben zomaar in een klas geplaatst die ik niet leuk vind en ik kan je nu al zeggen je moet niet vertellen dat ik nog een keer moet vragen of ik naar een andere klas kan, want dat mag niet..

 

Het begon allemaal zo: ik werd in een nieuwe klas geplaatst en normaal heb ik best veel vriendinnen maar werd met geen 1 van hun in dezelfde klas gezet! Ik heb heel vaak gevraagd of ik het met een nieuwe klas kon doen, echter kon dat helaas niet. Ik heb het toen maar geprobeerd en het gaat een beetje zo:

  • Ik heb ruzie met 1 jongen. Hij was heel aardig en ik vertrouwde hem heel erg, maar ja helaas moest het zo eindigen hij noemde me een slet en ik was eigenlijk best wel boos en gekwetst
  • de rest van de klas 'plagen' me een beetje en ik vind het gewoon niet leuk meer.
  • Ze praten me na op een hoge kakkerige toon, maar het gekke is zo praat ik niet alleen als ik met me vriendinnen ben voor de grap.

Het zijn 3 jongens die dat een beetje doen de andere lacht me hardt uit (de 4de jongen die dat doet)

  1. een van de jongens ( we noemen hem wel de 1ste) neemt een beetje 'de leiding' over. Hij begon ermee en begint er ook altijd mee in de klas en stopt nooit. De ene keer is hij gemeen maar af en toe kan hij ook wel aardig zijn. Hij wordt als voorkeur genomen bij de dames, elk meisje heeft wel een crush op hem gehad hahahah snap het echt niet.
  2. De 2de daar heb ik dus nu ruzie mee. Ik vertelde alles aan hem en kon de hele dag met hem appen. Het was wel echt een maatje voor me. Nu heb ik hem overal op geblokkeerd. Hij doet ook erg gemeen tegen mij via de schoolapp.
  3. De 3de die doet ook wel is mee met die grapjes maar hij geeft het ook aan dat het een grap is daarna maar ik weet niet of hij dat wel meent natuurlijk.

De rest van de klas die lacht maar een beetje mee.. Maar ja dit heeft wel erge invloed op mij, want ik vind het nooit leuk meer om naar school te gaan, ik voel me somber en omdat ik ook stress heb voor school en het slecht gaat denk ik ook soms aan om gewoon te slapen en nooit meer wakker te worden.. Ik heb een gevoel dat ik de 'meme' ben van de klas. Ik app ook heel vaak in de klassengroepsapp en dan stuur ik van die kleine vlogjes met me vriendin of dan word ik eruit gepikt tijdens een les om een vraag te beantwoorden en doordat ik het niet snap word ik dom genoemd door mijn klasgenoten omdat ik dan zulke domme antwoorden geef. Ze geven altijd wel commentaar op me en ik weet zeker dat het aan mij ligt.

 

Ik ben echt dom en een aandachtrekker ik wil altijd de beste zijn en dat mensen mij aardig vinden. Ik probeer ook altijd veelste lief te doen tegen anderen, ik voel me snel schuldig en ik denk dat alles om mij gaat. Ik ben gewoon een grote mislukkeling, klaar. 

Ik wil gewoon de dierenvriend zijn en  dat iedereen uit mijn klas me aardig en grappig vinden en dat ze met die grappen stoppen. Meestal sla ik de 1ste en de 2de jongen (kijk terug in verhaal wie dat was) omdat zij echt te ver gaan maar dan zeg ik altijd 'sorry het spijt me echt, jij moest maar niet zo doen' en dat herhaal ik vaak maar dan begint het weer met die stomme grappen

Ik word ook buitengesloten maar dat werd ik me hele leven lang al.

 

Ik huil nu inmiddels elke dag alles eruit.

Ik stel me een beetje aan vlgm en ik doe echt dramatisch maar dit moet er gewoon uit.

 

bedankt voor het lezen <3

Schaapjesss

 

 

 

 

Hoi @Schaapjesss ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit met je klas. Wat goed dat je je bericht hier plaatst. Je kunt ook De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 


Hoi @Schaapjesss, ik ken het gevoel van een stomme klas heel goed. Ik dacht er zelfs over om op een nieuwe school te gaan. Ik had wel steeds een vriendin op school maar die roddelde steeds over mij dus ik wou niet meer vrienden met haar zijn omdat ze deed alsof ze me niet mocht. Ik heb het ongeveer 1,5 jaar volgehouden echt lang. Toen wou mijn oude vriendin opeens weer met me omgaan. Ik wou het wel proberen opzich en ze was gewoon veranderd! Nu gaat het wel beter bij mij maar soms kan ik me nog heel alleen voelen als we anders gaan zitten in de klas of in groepjes bij gym werken en ik niet weet met wie ik kan/ mag .

Bij jou is het dus wel anders dat je niet met je vriendinnen zit, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt en dat je ook zo’n ‘wonder’ zoals ik met mijn vriendin. En je stelt je niet aan want het is nooit voor niks dat je je zo voelt! 
Liefs Tai


Je bent geen mislukkeling!!!!!!!!!!

!

!

!


ik heb dit ook ben door bijna iedereen van men klas slet genoemd omdat ik tijden gym in de kleed kamer iemand aan keek die al omgekleed was kijk als die gwn in ondergoed staat snap ik nog ma zij was aangekleed sommige mensen kunnen echt zo dramtische zijn


Weten je ouders het?

Weten je docenten het?/Weet je mentor dit?

En;

"ik wil altijd de beste zijn en dat mensen mij aardig vinden. Ik probeer ook altijd veelste lief te doen tegen anderen, ik voel me snel schuldig"

Dit is niet heel gek, aangezien je gepest word, wil je dat het stopt, wil je 'laten zien' dat je het wel kan, en dus niet 'waardig bent om gepest te worden', ookal is niemand waardig om gepest te worden. Het is denk ik een 'natuurlijke reactie' (klinkt raar, maar is volgens mij wel zo) omdat je dus gepest wordt.

Dit moet stoppen, want zo gaat het mentaal niet goed verder. Vertel dat dit gebeurt tegen een vertrouwenspersoon (moeder, vader, opa, oma, mentor, docent e.d.)

 

 


negeer ze. gedraag je alsof je er niet bij hoort. zoek vrienden en mensen die je aardig vinden. buiten je klas of zelfs buiten school. niet ideaal maar als je niet van klas kunt wisselen is dit het beste. 


Reageer