Skip to main content

Toen ik in de derde zat had ik 3 vrienden, die zijn alle 3 blijven zitten en ik ga alleen over. Ik zit in de mentor klas met niemand die ik ken, de meeste kennen elkaar al en zitten in groepjes. En 70% van die kinderen zijn 1-2 jaar ouder dan mij. In mijn stam klas (de klas waar ik de meeste lessen mee heb) is het erger . De meeste zijn van die irritante jongens en allemaal blijven zitten. Er zitten een paar jongens van mijn leeftijd , maar die zijn niet zo sociaal. Ik ken 1 iemand van vorig jaar, die jongen is meer een school vriend dan een echte vriend. Ik weet nu echt niet wat ik moet dan want ik ben niet goed in praten tegen mensen die ik niet ken en ik kan niet goed gesprekken voeren. Ik kan nu niks behalve de loner zijn en dat wil ik niet. Ik mis de tijden van vorig jaar waar ik nog plezier had met mijn vrienden . En het jammere is nog dat ik hun niet veel meer spreek buiten school omdat hun elkaar nog hebben en daarom niet zo snel met mij af zullen spreken. Iemand tips voor wat ik kan doen om toch door dit jaar heen te komen?

Geen reactie

Reageer