nieuwe jongen op de groep

  • 27 June 2023
  • 8 reacties
  • 64 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Waarom zijn jongens soms zo harteloos?

Dat maakt me soms zo boos.

Ze hebben zoveel in zich, maar het lijkt wel of ze het zelf kiezen.

Om in hun eentje met hun emoties te willen doodvriezen.

Het baart me zorgen.

In zich houden ze zoveel verborgen.

Zorg eens dat je daar van af komt.

Ga niet door het leven als vermomd.

Je kan zoveel steun krijgen als je dingen gaat delen.

Er zijn er die naar je luisteren het zijn er velen.

We bijten niet, we gaan niet met je gevoelens spelen.

-OnlyMe.

P.S. er is een nieuwe jongen op de groep, maar hij is al sinds gisteren (toen kwam hij) de hele tijd in zijn kamer, je kan zien aan hem dat er zoveel in hem omgaat, maar hij deelt het niet en hij weigert om samen met groepsgenoten dingen te doen. Vanochtend zag ik hem pas voor het eerst, en ik ben bang dat dit niet goed gaat lopen, hij is geloof ik erg depressief en hij mist zijn ouders en zijn broer. Ik gun hem beter, maar als hij geen actie onderneemt vrees ik dat hij niet lang kan blijven.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

 

P.S. er is een nieuwe jongen op de groep, maar hij is al sinds gisteren (toen kwam hij) de hele tijd in zijn kamer, je kan zien aan hem dat er zoveel in hem omgaat, maar hij deelt het niet en hij weigert om samen met groepsgenoten dingen te doen. Vanochtend zag ik hem pas voor het eerst, en ik ben bang dat dit niet goed gaat lopen, hij is geloof ik erg depressief en hij mist zijn ouders en zijn broer. Ik gun hem beter, maar als hij geen actie onderneemt vrees ik dat hij niet lang kan blijven.

Hij moet wennen, ik zat ook in een bepaalde klas op de basisschool en daar zaten heel veel kinderen die de eerste 5 weken gewoon niks zeiden. Laat het hem uitvogelen en als hij gewoon bij zichzelf wil blijven dan kan dat toch gewoon? Uiteindelijk gaat ie zich dood vervelen en dan komt ie wel uit zn hokkie hoor. Geloof me.

Reputatie 7
Badge +4

@benebird je weet dat het niet over school gaat toch?

 

En @OnbekendeAnnoniem  ik bedoelde dat ik wel meer gedichten wou zien van jouw

 

Groetjes, 

@Ann0 

 

Reputatie 7
Badge +9

@benebird je weet dat het niet over school gaat toch?

dat begrijp ik. Maar sommige kinderen zijn meer op zich zelf en / of kijken bij een nieuwe groep eerst de kat uit de boom. Snapje? Ik gebruikte die klas gewoon als voorbeeld omdat ik met die kinderen ben omgegaan. En dat kan dus ook zo zijn op die groep. 

 

Reputatie 7
Badge +17

P.S. er is een nieuwe jongen op de groep, maar hij is al sinds gisteren (toen kwam hij) de hele tijd in zijn kamer, je kan zien aan hem dat er zoveel in hem omgaat, maar hij deelt het niet en hij weigert om samen met groepsgenoten dingen te doen. Vanochtend zag ik hem pas voor het eerst, en ik ben bang dat dit niet goed gaat lopen, hij is geloof ik erg depressief en hij mist zijn ouders en zijn broer. Ik gun hem beter, maar als hij geen actie onderneemt vrees ik dat hij niet lang kan blijven.

Tja, als hij niet wil houdt het op. Je kan hem erbij proberen te betrekken maar het moet ook van zijn kant komen. Bij mij op het werk zijn er ook altijd wel een paar collega’s die zich altijd een beetje afzonderen, nooit een praatje maken in de pauze en zo. Sommige mensen zijn nou eenmaal introverter dan de ander.

Reputatie 7
Badge +12

Ik weet het, ik moet hem laten.

Maar hij doet me aan een eerdere jongen denken, dus hou ik hem in de gaten.

Met die andere jongen was het een traumatische tijd.

Het is niet dat ik het ze verwijt.

Maar het is soms gewoon heel heftig.

Mensen die een een gevaar zijn voor zichzelf of anderen, het is gewoon niet deftig.

Ik snap, het is zwaar.

Maar op gegeven moment is dat wel klaar.

Het is wat je er mee doet.

Dan komt het misschien wel goed.

-OnlyMe

P.S mijn ps'en zijn voor context, je mag er op reageren, maar doe dat dan in een gedicht, dan gaan we niet off-topic.

P.P.S de volgende PS kan triggerend werken.

P.P.P.S eerder was er een jongen op de groep Jo, en hij had erge dingen meegemaakt, hij is op jonge leeftijd bedreigd met messen, en dat is erg traumatisch geweest waardoor hij PTSS heeft, en hij werd soms heel erg boos en depressief dat hij een gevaar was voor ons en voor zichzelf, bijna elke dag werd de pieper voor hem getrokken (pieper= een soort apparaatje waar een touwtje aan vast zit, die wordt getrokken als er op een groep extra hulp nodig is, en dan komt er van elke groep 1 iemand aan rennen over het terrein om te helpen, voor als iemand gaat weglopen, of heel boos ofzo wordt etc.) iedereen op de groep voelde zich onveilig bij hem en hij stond elk moment op ontploffen hij was super onvoorspelbaar. En nu is deze nieuwe jongen T dat ook er is nog geen pieper getrokken, maar hij is wel al boos geweest, met schelden schreeuwen met deuren slaan, en hij doet niks met anderen, dus zijn moeder kwam ook erbij slapen op zijn kamer, maar die is nu weer weg, en het is heel ingewikkeld en onvoorspelbaar en dat is heel vervelend.

@AnneW Bedoelde u dat ik de regels overtrad? Want ik probeer alleen context te geven, of mag dat niet?

Reputatie 1
Badge

Er zijn 2 dingen die ik wil zeggen over dit gedicht.

  1. Het is een mooi gedicht.
  2. Een jongen houdt die gevoelens voor zich, omdat hij denkt dat niemand hem boeit, dit heb ik ook, heel snel zal hij zich dan afsluiten van alles en iedereen. Om dit tegen te gaan moet iemand zijn vertrouwen winnen en hem het gevoel geven dat hij een vriend heeft die voor hem door het vuur gaat. Ik heb dat, maar ik heb het gevoel dat dat aan het weggaan is en sluit ik mijzelf ook weer meer op in mijn kamer.
Reputatie 7
Badge +7

Huh? Ligt het aan mij of is dit gewoon gekopieerd uit deze topic: 

Zelfs de reacties zijn dezelfde?

Liefs x Banaantje <3

Reputatie 7
Badge +12

Ja, dat denk ik wel @Banaantjeeee . bedankt voor de tips, de jongen was gister met een stoel tegen de muur aan het bonken, hij miste thuis en hij schreeuwde dat, iedereen kon alles horen, hij moest zijn ei kwijt en dat begrijpen we allemaal, nu is hij op time-out thuis, en hij komt deze week niet meer terug, het is niet duidelijk wanneer wel…

-OnlyMe

Reageer