Vraag

Nieuw leven

  • 1 September 2021
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 33 reacties

Hoi,

ik vind mijn leven niet meer leuk. Ik heb niet het gevoel dat mijn vriendinnen echt vriendinnen zijn, en dat we het nog leuk hebben. Op school ben ik bang dat ik opnieuw gepest zal worden.  Ik vind mijn buik te dik, ondanks dat hij dit niet is. Ik ben eigenlijk gewoon ‘op’. Ik vind het leven saai maar moeilijk, maar ben zo moe dat ik niet de kracht heb om alles anders te doen en om te gooien. Ik wil heel veel dingen, maar ik ben gewoon te bang om echt actie te ondernemen. Dat is het denk ik meer, ik verschuil me achter excuses, om maar niet mijn problemen te moeten inzien en mezelf door mijn angst heen te slaan en een leap of faith te nemen.

Hebben jullie tips hoe ik me er alsnog doorheen kan slaan en het weer leuk te maken voor mezelf? En hoe ik kan accepteren dat ik het moeilijk vind, dat kan accepteren, en er wat aan kan doen?

Zoals mijn moeder me ooit zei, volgens mij ben je in al die jaren nog nooit echt gelukkig geweest. Als ik naar muziek luister kan ik me heel goed inbeelden hoe ik wil zijn, gewoon zoals mezelf, maar dan zelfverzekerder, dat ik in mezelf en in mijn keuzes geloof en me niks aantrek van anderen.

Maar ik durf het gewoon niet. Ik weet dat ik het gewoon moet DOEN, maar ja, als je je onzeker voelt en niet echt fijn voelt bij vriendinnen wordt het allemaal een heel stuk moeilijker.

Alvast heel erg bedankt!!

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Me1,

Ik vind het erg knap van je dat je de keuze hebt gemaakt om je leven om te gooien. Een fris nieuw begin wil je. Ik kan helemaal begrijpen wat je bedoelt. Helaas kan je leven niet echt opnieuw beginnen. Maar je kan natuurlijk wel zelf opnieuw beginnen. En daar is je ‘mindset’ (Hoe je over dingen denkt) vooral belangrijk. En volgens mij kan jij dat wel. Probeer met een nieuwe blik naar dingen te kijken. Dus bijvoorbeeld oh dit valt eigenlijk wel mee (als dat ook echt zo is haha).

Maar meer tips dan dat heb ik niet echt. Misschien kan een cursus helpen op school? Voor zelfvertrouwen. Meeste scholen hebben dat wel. Want zelfvertrouwen is het belangrijkste. Misschien hebben andere forummers nog goede tips als ik iets bedenk zal het er nog bijzetten.

Veel succes!

Groetjes NV

Reageer