Skip to main content
Vraag

nieuw hier en weglopen

• March 15, 2026
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Jacqueline.
Forum|alt.badge.img

Hiii ik ben Jacqueline(niet m'n echte naam)

Ik ben nieuw hier op het forum,ik ben 14 en struggle sinds augustus met (waarschijnlijk) een depressie en sinds kort de wens om voor altijd te slapen(niet per se dood ofzo maar gewoon niet meer nadenken of iets hoeven doen)(wat dus eigenlijk best wel een beetje op dood willen lijkt...) en daar komt ook nog bij dat ik autisme heb. O ja,en ik eet bijna niet meer.

Mijn echte vraag was eigenlijk of jullie tips hebben om weg te lopen? Het klinkt misschien gek want het is voor mij gewoon veilig thuis en ik heb echt top ouders,maar ik voel zelf als een last voor hen omdat zij zich zoveel zorgen om me maken en ik wil dat zij zich ok voelen(net als alle andere mensen die zich zorgen om me maken) dussss heeft iem tips?

6 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 16, 2026

Hi ​@Jacqueline. , 

Wat lastig zeg☹️

Ik snap je gevoel gedeeltelijk wel, maar juist als je wegloopt krijgen je ouders nog meer zorgen: waar ben je? Ben je veilig? 

En hoogstwaarschijnlijk word je al heel gauw weer teruggevonden en komen er nog meer zorgen om jou😓

Ik raad aan contact op te nemen met De Kindertelefoon: (0800-0432) of chatten. Ze kunnen je heel goed helpen❤️

Knuffel en liefs 🫂 ♥︎

Jacqueline.
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 16, 2026

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

@Yusa 

Ok miss heb je gelijk(ik ben nog gwn thuis hoor en ja ik ben veilig! ❤️) 

Dankjewel! ❤️ 💙 💜 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 16, 2026

hi ​@Jacqueline. 

wat naar om te horen dat je je zo voelt. ik ga geen tips geven hoe je kan weglopen sorry. ik sluit me aan bij wat ​@Yusa heeft gezegd. ik wil nog wel zeggen dat het niet klinkt alsof je een last bent maar juist een heel zorgzaam persoon. en wat leuk dat je bij ons op het forum zit 😊💗

liefs vie

Jacqueline.
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 16, 2026

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

@vie 

Dankjewel! ❤️ 

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • March 16, 2026

Hoi ​@Jacqueline. 

Wat goed dat je hier bent gekomen om te praten over de lastige situatie waarin je zit. Onthoud dat je er niet alleen voor staat!

Zoals ​@Yusa  al heel goed vertelde, kun je elke dag met De Kindertelefoon bellen van 11:00 tot 21.00 uur  (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Omdat je ook vertelde dat je misschien iets wil wat wel lijkt op dood willen, kun je ook voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals: Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 17, 2026

Ik ben vroeger ook wel weggelopen van huis. Ik had het daar niet altijd leuk, maar kwam erachter dat het altijd erger kan.

Weglopen omdat je denk dat het beter is ergens anders is het niet.

maar jij zegt dat je wilt weglopen omdat je denkt dat je je ouders tot last bent. Je ouders hebben voor jou gekozen omdat ze kinderen wilden, dat zou toch moeten betekenen dat ze je willen. Zeker als je het goed hebt thuis.

Misschien beter om het eens met ze te bespreken, en als je denkt dat het voor jullie allen beter is als ze meer tijd samen hebben, kan je toch af en toe een weekje of weekend ergens heen? een kamp, familie, reisje, wat dan ook. Dan heb je beide.