Skip to main content
Vraag

Niet zelfverzekerd

• December 27, 2025
  • 13 reacties
  • 98 Bekeken

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1

Hoi! Ik voel me vaak onzeker en niet zelfverzerkerd. Ik kan er niet van slapen en ik moet er vaak om huilen. Andere kinderen vinden mij dik (ik ben misschien niet de allerdunste maar ook niet dik) en ook als ik 1 pukkeltje heb vinden ze me lelijk en mijn wallen onder me ogen! Heeft iemand tips? 🤝🏼

Groetjes, RoosjeRood!

Ps: Het voelt fijn dat ik het kan vertellen!

13 reacties

• December 27, 2025

Hey ​@RoosjeRood ik heb hetzelfde maar dan vinden ze me te dun🙄 Ik weet zeker dat je mooi bent zoals je bent en ga misschien naar een mentor, docent die je vertrouwt, een goede vriend(in) of iemand anders. Die kunnen je sowieso helpen! Veel succes en trek je er niets van aan als dat lukt! xx

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 27, 2025

@julia123 Bedankt voor je ontzettend mooie woorden! Dat had ik echt even nodig! 😘

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 27, 2025

Hoi,

Pesten hoort niet en hoort consequenties te hebben dus ik zou naar de mentor gaan zodat deze de pesters kan aanspreken of zelfs straf geven (nablijven bijv.) De Kindertelefoon kun je bellen via Kindertelefoon.nl/bellen. Ze zijn super lief daar en zullen naar je verhaal luisteren.

Sterkte.

Groetjes,

ghast

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. De kindertelefoon.

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 28, 2025

Ik vind het zo fijn dat jullie meedenken! Bedankt! Ik voel me door jullie reactie’s echt een stuk beter. Mijn dag kan niet beter~!

Groetjes, RoosjeRood🐮

• December 28, 2025

@RoosjeRood fijn!! En hoe doen ze nu op school? Oh wacht het is vakantie haha sorryyy🫢 xx

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 28, 2025

Nou, ​@julia123 Het gaat op school heel goed want hebben vakantie!🤣🤣🤣

Groetjes RoosjeRood!

• December 28, 2025

Hahahaha ​@RoosjeRood 😂😅 wel fijn toch? 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 28, 2025

Hoi, weet je wat je een goed stuk kan helpen? Bij een "vechtsport" gaan. Judo bijvoorbeeld, of kickboksen of karate. Je leert daar heel bewust wat je zelf allemaal kunt, hoe je kunt reageren op situaties,  en dat je veel weerbaarder kunt zijn dan je verwacht. Bovendien geeft het je een ontzettende boost qua zelfvertrouwen. Ik doe nu 9 jaar aan karate en het heeft me enorm geholpen mezelf en mijn mogelijkheden te kennen zeg maar. Een vechtsport is eigenlijk veel meer dan de naam zegt. Vechten is er maar een klein onderdeel van. En echt, veel jongens en zeker meiden kunnen daar van meepraten en doen er ook aan. Zoek er maar eens informatie over. En niet te snel denken dat het niet iets voor jou is 😉 er zijn zoveel soorten dat er altijd één bij jou past. 

Groetjes liefs Tartan X 

Voorbeeld: 

https://www.judo-info.nl/wat-is-judo.html 

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 29, 2025

Fijn ​@Tartan16, maar ik heb geken. En ik hou niet van vechten. Ik geloof wel echt dat het helpt! Ik ga niet op die sport (denk ik) maar ik zal het wel onthouden😘

Groetjes, RoosjeRood🐮

FeetjeV12
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 29, 2025

Hey! Ik herken het wel een beetje! Probeer er niet te veel over te denken❤️  Ik weet zeker dat je niet lelijk bent. Probeer het te negeren en niet je uiterlijk door hun te verbeteren! Je bent mooi zoals je bent! Hopelijk helpt het een beetje! Ze willen over iets praten maar als ze over zichzelf praten zijn ze bang dat de anderen iets stoms op merken. 

Xx Fea 

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 29, 2025

Bedankt ​@Tartan16  ​@justGhast  ​@julia123  ​@fe.a  voor de reactie’s. Ik vind het altijd wel beleefd om even te bedanken. 😘

Groetjes RoosjeRood🐮

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 29, 2025

Hey! Ik ben het eens met de anderen en wat ​@fe.a  zegt is ook heel goed. En je houd niet van vechten dat snap ik maar dat hoef je ook niet hoor 😉. Figuurlijk misschien.  Zelf heb ik heel veel plezier van judo maar ook van scouting.  Daar leerde ik nieuwe vrienden/innen kennen die heel open en geïnteresseerd zijn en oordelen over onzin dingen gebeurt daar niet. Kan ook een idee zijn en het is ook top voor je zelfvertrouwen! 

Liefs, Tover xxx

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 29, 2025

Bedankt ​@Tover01  ik ga het onthouden😘

Groetjes, RoosjeRood🐮