Hey
Mijn passie was vroeger altijd '’een boek schrijven'’
Ik wilde altijd zo graag een schrijfster worden. Als kind sta je er ook niet echt bij stil wat de voor en nadelen zijn natuurlijk! Maar nu ik wat ouder word sta ik daar immers wel bij stil.
Het voordeel is dat je een goeie prestatie aflevert waar je trots op mag zijn en met trots terug kunt kijken naar je ervaring. Het nadeel is: je loopt het risico dat je negatieve/heftige reacties kunt krijgen en je moet er 100% zeker van zijn dat je dit echt wilt.
Ik ben echt bang dat ik negatieve reacties ga krijgen en dan ook vooral van de mensen met wie ik vroeger conflicten enzo heb gehad. Ik ben bang dat hun bijvoorbeeld mij voor de gek willen zetten door mij belachelijk te maken in de reacties zodat anderen het kunnen lezen. Of dat ze valse leugens over mij gaan verspreiden in de reacties.
Of dat iemand een '’gekke foto'’ van mij heeft en dat die dat in de reacties plaatst zodat iedereen dat ook kan zien.
Allemaal van die angstige gedachtes.
Wat ik me dan afvraag is: is het dan nog wel verstandig om een boek te schrijven? Of kan ik dit maar beter erbij neerleggen?