Skip to main content

Hey

Mijn passie was vroeger altijd '’een boek schrijven'’
Ik wilde altijd zo graag een schrijfster worden. Als kind sta je er ook niet echt bij stil wat de voor en nadelen zijn natuurlijk! Maar nu ik wat ouder word sta ik daar immers wel bij stil. 

Het voordeel is dat je een goeie prestatie aflevert waar je trots op mag zijn en met trots terug kunt kijken naar je ervaring. Het nadeel is: je loopt het risico dat je negatieve/heftige reacties kunt krijgen en je moet er 100% zeker van zijn dat je dit echt wilt. 

Ik ben echt bang dat ik negatieve reacties ga krijgen en dan ook vooral van de mensen met wie ik vroeger conflicten enzo heb gehad. Ik ben bang dat hun bijvoorbeeld mij voor de gek willen zetten door mij belachelijk te maken in de reacties zodat anderen het kunnen lezen. Of dat ze valse leugens over mij gaan verspreiden in de reacties. 
Of dat iemand een '’gekke foto'’ van mij heeft en dat die dat in de reacties plaatst zodat iedereen dat ook kan zien. 
Allemaal van die angstige gedachtes. 
Wat ik me dan afvraag is: is het dan nog wel verstandig om een boek te schrijven? Of kan ik dit maar beter erbij neerleggen?

 

 

 

Hey 

Je moet je echt niks aan trekken van dat soort reacties mensen die negatieve reacties achter laten hebben ook een eigen leven en als jij je niks van die reacties aantrekt dan hebben hun er ook geen lol in en komen ze er achter dat hun ook maar is iets met hun leven moeten gaan doen en vergeet ook niet dat een succesvolle carrière ook niet zomaar komt maar ook even kan duren je bent jong en je hebt de tijd van de wereld ik zeg gewoon doen je leeft maar 1 keer dus doe lekker wat jij wil en jij wil dit dus laat de negatieve reacties jou niet pakken

Succes :)


Ik denk dat ik misschien het een en het ander hierover kan zeggen.
Zelf heb ik al een meerdere short-stories geschreven en een deel daarvan geüpload en daarnaast ben ik met een boek bezig. 

Het nadeel is: je loopt het risico dat je negatieve/heftige reacties kunt krijgen en je moet er 100% zeker van zijn dat je dit echt wilt. 

Alle acties kunnen een negatieve reactie opleveren, dus schrijven is niet echt een uitzondering.
Kritiek gaat meestal over de kwaliteit van het werk of over de inhoud.
In het laatste geval kun jij er weinig aan doen.
Iedereen heeft eigen voorkeuren en jij kunt proberen een tekst te maken die daaraan voldoet, maar daarmee loop je het risico dat jij je eigen identiteit verliest.

Zolang de meeste spelfouten eruit zijn gehaald en het verhaal lekker loopt krijgen de meesten daar geen opmerkingen over. De meeste lezers zoeken een verhaal, geen fouten.

Je kunt altijd je tekst laten checken door iemand anders, maar het zal nooit perfect zijn.
Op een gegeven moment moet je daar maar genoegen mee nemen.

 

Als jij bang bent dat anderen je werk met je linken, dan kun je altijd een pseudoniem gebruiken.
Jij behoudt je auteursrecht sowieso, maar dat kan zulke problemen eventueel voorkomen.

 

Ga er vooral mee door.
Het duurt erg lang om een boek af te krijgen, maar dan heb je ook iets waar je echt trots op mag zijn.

 

Succes


Reageer