Skip to main content

Hoi,

Ik ben heel erg aan het struggelen met het ouder worden. Ik ben nu 15 jaar, maar ik vind dat de tijd veel te snel gaat. Ik wil gewoon nog heel graag mijn vaders kleine meisje blijven en ik wil mijn ouders ook niet verdrietig maken door ouder te worden. Laatst had ik een feestje waar drank en jongens bij waren en ik voelde me verdrietig, het liefst speel ik gewoon spelletjes met mijn ouders of bak ik een cake, maar mijn vriendinnen gaan wel naar die feestjes en ik ben bang dat als ik me niet meng met hun dat ik er dan buiten zou gaan vallen. Ik moet ik zo vaak van huilen.

Ben ik de enige die dit heeft of heeft iemand tips voor mij?

Heey,

ja ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Das een vervelend gevoel inderdaad. Je moet doen wat je leuk vindt en wat je wil. Als dat spelletjes spelen met je ouders is, dan moet je dat vooral doen. Daar is echt niks mis mee. Helaas is het wel zo dat je gewoon ouder wordt, dat is een feit. Probeer gewoon te genieten van de tijd die je nu hebt als 15 jarige want je bent echt nog niet volwassen. Je blijft altijd het kind van je ouders en dus per definitie jong voor hen.


Heyy

 

Ik herken dit gevoel wel.. Dat is een rottig gevoel en ik snap wel dat je het soms lastig vindt dat je ouder wordt.
 

Als je liever spelletjes speelt met je ouders of als je liever gezellig een cake bakt moet je dat gewoon doen hoor! Dat is helemaal niet gek en zolang jij daar gelukkig bij bent is dat allemaal goed hoor🙂 
 

De tijd kunnen we inderdaad niet stop zetten voor je en die tikt door, maar onthoud goed dat jij in de ogen van je ouders altijd klein blijft en waarschijnlijk blijf je stiekem altijd hun kleine meid! Je ouders houden heel veel van je en dat blijven ze ook altijd doen! Doe vooral waar jij je goed en blij bij voelt😉

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Ik heb dus zo'n beetje hetzelfde

Ik zou gewoon doen wat je zelf leuk vindt, ik denk dat je ouders het heel gezellig en leuk vinden dat jij graag spelletjes met ze speelt! Zij mogen blij zijn dat je dit leuk vindt en dat je niet bijvoorbeeld drinkt of te veel met jongens haat bemoeien. Mijn zusje die nu net zo oud is als jij vindt het ook leuk om te bakken, en dus ook cakes, weet dat je niet de enige bent 😉 je hoeft je geen zorgen te maken dat je andere dingen leuk vindt dan je vriendinnen of dat je erbuiten valt. Blijf doen wat jij zelf leuk vindt en onthoud: you don't have to act your age!

Nu heb ik zin om zelf te gaan bakken of een spelletje te spelen :)


Same!!!

Ik ben ook zowiso niet ver in de puber tijd en ben veel gepest 

Ik heb het zelfde als jij alleen mijn leven is nooit onbezorgd geweest ofzo er waren altijd wel dingen

T komt vanzelf goed ik ben nu ook anders zeggen mijn vriendinnen 

Een baantje zoeken is ook leuk ik werk in kassen met 40 50 collega's soms word ik gwn gereserveerd voor de volgende week om samen te werken dat vind ik wel een heel vet en een coole verbetering

 

Xxxxx rozalie


Ik snap je echt precies, als je jonger bent is het leven echt veel makkelijker. Gewoon lekker kind zijn. Maar vind je die feestjes niet leuk of ben je bang dat je ouders het niet leuk vinden? Als jij liever thuis bent met je familie dan moet je dat natuurlijk lekker doen, feestjes zijn er toch voor je plezier of nie?

Doe lekker waar je zin in hebt, maak er het beste van, iedere leeftijd heeft weer zijn leuke en minder leuke dingen, het is de kunst om de focus op die leuke te leggen!

Lucas


Bedankt voor al die reacties, het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben (al vind ik het niet leuk voor de anderen dat ze hier ook mee zitten) en deze tips vind ik heel erg fijn❤️❤️


Reageer