Skip to main content
Vraag

Niet op foto's willen staan

• June 30, 2025
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Anoniemrandompersoon

Hoi

Op de basischool hadden 2 meiden me zonder te vragen op het internet gepost met de tekst: ‘wil je vk?’, en mijn snapnaam erbij. Ik mag zowieso niet op het internet staan, dus dit was een groot probleem. Ik zit in de 2e en ga naar de 3e van de middelbare, en het is al een paar jaar opgelost. Maar ik vind het nog steeds heel shitty wanneer anderen fotos van mij hebben. Mijn nieuwe vrienden vinden het helemaal geweldig om silly 0.5 fotos van vrienden te maken. Ik zeh altijd dat ik er niet op wil, en zeg dat asl ze er een maken dat ze m niet aan anderen mogen laten zien. Daarom hebben maar 3 vriendinnen van mij ongeveer 4 fotos van mij. 

Maar ik voel me steeds zo vervelend als ik nee zeg tegen fotos of mij gezicht verberg. Ik voel me zo’n party pooper. Ik vind zulk soort fotos ook heel grappig, en ik vind sommige van die fotos van mij ook wel leuk, en ik wil gewoon meelachen over zulke fotos, maar dan voel ik me zo misselijk als ik bedenk dat ze fotos van mij hebben, en ik weet niet wat ze daarmee doen. Ik vind dit heel vervelend. Wat moet ik doen?

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 5, 2025

Hey! Ik vind dat je het volste recht hebt om dat niet te willen. In de openbare ruimte zal het niet altijd lukken maar in prive situaties en zolang je er zelf iets over te zeggen hebt ( feestjes, school, bijeenkomsten enzo) heb je volgens mij gewoon een goed punt als jij aan geeft dat je niet op de foto wilt. Misschien kun je een button ofzo op doen of het op een grappig-tegelijk serieuze manier duidelijk maken. Of uit "protest" een petje en een zonnebril op ofzo. Misschien hebben anderen nog veel betere ideeën maar in elk geval vind ik dat je het gewoon mag aangeven en dat ze dat horen te respecteren! 

Liefs, Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Misschien kan je vragen of ze het willen verwijderen?