Skip to main content

Hoi allemaal!

Tja, ik heb niet zo´n hele fijne vakantie nu. Ik zal uitleggen waarom:

Mijn moeder testte maandag positief op corona. Een dag later liet ik me testen en die dag daarna kreeg ik een negatieve testuitslag.

Maar mijn moeder probeert het tegen te houden dat ik vanmiddag naar huis ga.

Mijn vader vindt dat ik naar huis mag maar mijn moeder probeert dat allemaal tegen te houden.

Ik mag niet eens meer met mijn moeder appen, ik moet eerst aan mijn vader laten zien wat mijn moeder aan mij stuurt en wat ik haar wil sturen

Dit heeft ze met de GGD besproken en nu heeft mijn zus (noem haar ff Sarah) ineens mijn casemanager bij Carehouse (een jeugdhulp organisatie voor kinderen en jongeren) gemaild!

Ik snap gewoon niet waarom het zo moeilijk is dat ik naar huis kom.

Volgens mijn moeder behoor ik tot een ¨risicogroep¨!

Dat is niet zo! Ik ben gewoon kerngezond!

Nou, lang verhaal hè!?

Ik weet hier geen raad mee!

Hebben jullie tips om hiermee om te gaan?

Want ik moet dit jaar weer Kerst bij mijn vader vieren, terwijl ik dat dit jaar bij mijn moeder ging vieren omdat ik al 2 jaar lang kerst bij mijn vader had gevierd.

Liefs,

Anoniem19228

PS Fijne kerst en een mooi 2021!

Je kan ook zelf de GGD bellen, en die kunnen dan je moeder bellen enzovt..
Maar als je moeder maandag is positief getest voor corona heeft je het waarschijnlijk nog, dus kan je het zo krijgen, dus het is wel slim om bij je vader te blijven. Veel geluk nog. (Corona is kut he)

 

-flopflop13


Hey,

Als je moeder inderdaad positief is getest maandag lijkt het me niet slim om naar haar toe te gaan.


Misschien is er een reden waarom je afgeraden wordt om naar je moeder te gaan..Ik hoop dat je kan bedenken dat corona niet zomaar een soort griepje is.

Al ben je gelukkig kerngezond, ook dan kun je nog steeds behoorlijk ziek worden. En je wilt dat echt niet, je hebt er nog zolang last van. Ik hoor het elke dag weer op werk in het ziekenhuis. Het is heel rot voor je dat je niet naar je moeder mag, zeker nu het kerst is begrijp ik dat dat extra rot is. Maar het is voor jou eigen bestwil, ook je verantwoordelijkheid richting anderen.

Misschien kan je met haar videobellen oid? Dan ben je toch nog een beetje met elkaar rond kerst.

Dat je vader je appjes met je moeder wil lezen, lijkt me niet prettig en ook niet nodig. Bespreek dit met hem en geef daarin je grens aan.

Succes en sterkte nog even!


Reageer