Vraag

Niet meer slapen

  • 16 September 2018
  • 9 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey aan de persoon die dit leest,

Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Ik ben een meisje van 16 en heb al een zelfmoordpoging achter de rug. Maar nu probeer ik dus terug door te gaan met mijn leven. Wat ik dus niet echt doe, want ik verbied het de laatste dagen mezelf om te gaan slapen. Wat misschien een beetje vreemd klinkt. Soms val ik dus ook in de dag even een half uurtje in slaap en dan voel ik mij hier zo rot over. Iemand tips over wat ik nu moet doen want mijn lichaam kan dit echt niet aan. Ik wordt hier fysiek ziek van.

X

9 reacties

Heey,
Wat is de reden dat je jezelf "verbied" om te gaan slapen?? Je put je lichaam namelijk uit. Dus dit kan je niet voor altijd volhouden....
Is het een idee om hier met iemand over te praten?? Je ouders? Mentor? Vertrouwens persoon? Broer/zus??
Iemand waarbij je je verhaal kwijt kan. Ik hoop dat je snel weer kunt slapen
Liefs,
Xxjee
Hey @Xxjee,
Ik verbied het mezelf om mezelf te straffen om hier te zijn en omdat ik gewoon niet meer wil leven met de teleurstelling s'ochtends terug op te staan. Ik haat mijn leven gewoon zo hard en ik kan er soms met een leerkracht over praten maar doe dit niet want vind niet dat het eerlijk is dat zij bezorgd is om mij.

Xjuju s
Ik bedoel oneerlijk, sorry. Had te snel getypt.
Ik bedoel oneerlijk, sorry. Had te snel getypt.juju 1mding dat ik geleerd heb is je zelf niet testraffen maar tebellnen denk aan als je lekker hebt geslapen kan je opstaan je moeder blij maken dat je active bent en dat je GEZOND bent hou dat vast dat je gezond bent want je speren kunnen er last van krijgen e. Dat wil je niet hoofd omhoog en alleen maar leuke dingen nu en nu slapen
Hey,
Misschien helpt het om een soort van lijstje te maken.
Alle + punten in je leven en alle - punten in je leven. Daardoor krijg je een soort van overzicht zodat je hopelijk wat positiever kan kijken naar hoe het gaat.
Ik denk dat je met die leerkracht moet gaan praten. Ze maakt zich waarschijnlijk liever zorgen om je dan dat ze er te laat achter komt dat het zo slecht met je gaat.

Zoek alsjeblieft hulp oke?? Bedenk gwn wat je te verliezen hebt. Dat is eigenlijk niks. In get ergste geval helpt het niet. Dan heb je het tenminste geprobeerd.
Zet m op!
Hey,
Mijn probleem is eigenlijk ook dat ik al zo niet meer gezond ben dat ik er ook helemaal niet meer in geloof. Mijn lichaam staat van boven tot onder onder de littekens en mijn familie haat mij, dus een lijstje maken met de dingen die positief zijn kan ik gewoon weg niet meer. Er zijn geen + punten meer en dit maakt mij zo verdrietig, eenzaam en verloren. Maar dankjewel voor de reacties,
X juju s
Hey,
Geef niet op!! Makkelijker gezegd dan gedaan i know. Maar blijf het proberen. Als je nu opgeeft weetje nooit wat de toekomst je zal brengen!
Xxjeenje bent zo lief
Hey Juju s

Wat vervelend dat je jezelf verbiedt om te gaan slapen. Ik vind het zorgwekkend dat je jezelf wilt straffen. Jij mag er namelijk zijn, ook al vind je zelf van niet.

Je vindt het oneerlijk dat er een leerkracht bezorgd is om jou. Ik begrijp wat je bedoelt, maar die leerkracht wil jou vast graag helpen. Het is ok om het toe te geven als je het moeilijk hebt. Dat toegeven is zelfs dapper.

Je hebt het gevoel dat er geen positieve punten meer zijn in je leven. Misschien is het punt wel om voor positieve herinneringen te zorgen. Je hebt nog een heel leven voor je, met een hoop kansen. Door eerlijk te leven, en jezelf de kans te geven om gelukkig te worden, krijg je misschien weer zin in je leven.

Gun je lichaam wat het nodig heeft. Dat verdien je. Gun jezelf die slaap. Gun jezelf hulp en steun, bijvoorbeeld die van die leerkracht. Jij bent het waard, ook al zie je dat zelf niet in. Heb je professionele hulp? Aangezien je met nare gedachten zit, lijkt me dat aangewezen. Zie je het zitten dit te bespreken met de huisarts?

Je kan altijd terecht bij de KinderTelefoon en 113. Zij zijn bereid naar je te luisteren, en samen met jou op zoek te gaan naar een oplossing.

Groetjes
Kenshin

Reageer