Vraag

niet meer alleen naar buiten durven

  • 20 October 2022
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Badge

hallo mensen,

ik ben een paar keer gestalkt en redelijk ernstig uitgescholden door mensen die ik niet ken, meestal waren ze rond de 16- 17 jaar en veel ouder dan ik. ik weet niet hoe ik met beledigingen en afwijzing om moet gaan dus dit heeft een flinke impact op mij gehad.  ik durf amper meer naar buiten, zelfs nu mijn zelfvertrouwen een beetje is verbeterd. 

heeft iemand tips voor mij om weer alleen naar buiten te durven/ kunnen gaan? mijn huid heeft nu namelijk een zwaar vitamine d tekort wat me er nog meer van weerhoudt om naar buiten te gaan. mijn vrienden wonen niet in de buurt dus samen met hen kan ik ook niet naar buiten.


2 reacties

Hi het is misschien niet een heel goed advies maar heb je iemand in je buurt die je vertrouwt? Dat je samen kan? Of als je een hond kon uitlaten bijv van iemand.... sorry ik zou heel graag een super idee voor je hebben.  In elk geval veel sterkte ik leef mee ! 

Liefs Sjammetje xxx

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik neem aan dat het altijd de zelfde mensen zijn. Of is dat niet zo??

Dat zijn waarschijnlijk gewoon van die hangjongeren die niks te doen hebben met hun leven. Je moet proberen om je er niet door te laten raken door wat ze allemaal tegen je zeggen!! Dat kan je doen door tegen je zelf te zeggen: ik luister niet naar wat ze zeggen, ze weten niet beter en zijn gewoon dom, ik hoef me daar niet door te laten raken, zij zijn gewoon zielig en ik weet wel beter. Ook al geloof je het dan nog niet de eerste keren, het is bewezen dat als je een zinnetje vaak tegen jezelf zegt, je hersenen het heel goed opnemen en dat je het later dan echt gaat geloven. 

Maar stalken ze je als in lang achtervolgen of anders??

Dan nog wat tips:

1: Zitten ze bij je op school? Dan kan je het tegen school zeggen misschien en kan die er misschien wat mee.

 

2: je zou heel hard kunnen schreeuwen, zodat ze stoppen.

 

3: ik weet niet of ik dit wel mag zeggen, maar ik doe het gewoon omdat het kan helpen. Ik weet niet of jij een jongen of meisje bent en of hun jongens of meisjes zijn, maar als jij dan bijvoorbeeld een meisje bent en zij jongens kun je ook proberen om ze in hun l*l te trappen, dat kan ook heel goed helpen.

En dan nog voor het vitamine d te kort: je kan naar de apotheek gaan om vitamine d tabletten te halen. Ik neem ook Vitamine d tabletten, die zijn heel klein. Vitamine d zit niet alleen in de zon, maar ook in melk, eieren en vlees. Dus misschien kun je proberen om (meer) melk te gaan drinken of (meer) ei ofzo.

Hopelijk helpt dit!!

:)

EEM37

 

Reageer