Vraag

Niet meer actief bezig zijn

  • 1 January 2022
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Badge

Naar mijn gevoel doe ik niet meer zo actief mee met het leven. Ik kijk toe op situaties in plaats van dat ik meedoe. In sociale situaties hou ik het liefste afstand en het uitvoeren van activiteiten komt er ook niet meer van. Het wordt steeds minder.

Voor mij is de drempel om een activiteit uit te voeren te hoog. Dit klinkt nu alsof ik ontzettend lui ben, maar het lukt gewoon niet meer om een deelnemer te zijn. Ik ga nauwelijks meer naar buiten, app niet meer met vrienden en hobby's doen gaat ook niet.

Weet iemand hoe je langzaam weer aan de slag kan gaan? 


1 reactie

Je moet kijken naar hoe je leeft.

Wat jij meemaakt kan een begin of misschien zelfs het midden van een depressie zijn.

Wat ik je vooral zou aanraden als dat het geval is is om het AKJ te bellen. 088 555 1000

Voor de rest moet je kijken om rust te nemen.

School is bijvoorbeeld belangrijk, maar als je je op zo'n moment erg down voelt en de energie niet hebt is het toch handig om school over te slaan voor een korte periode.

Ook daar kan het AKJ je mee helpen om problemen met leerplicht te voorkomen.

Echter moet je niet te lang blijven stil zitten.

Op gegeven moment moet je weer iets gaan doen.

Je moet je sociale leven behouden en echt actief dingen gaan doen.

Blijf je te lang stil zitten dan word je depressie er alles behalve beter op.

Je hoeft niet gelijk naar school te gaan maar zoek iets leuks om te doen.

Ga naar een buurthuis, ga iets leuks doen met vrienden, Doe je hobby of zoek een hobby. Desnoods begin je met iets waar je totaal niet geinteresseerd in bent. 

Dan is het in het begin even saai, maar als je even blijft doorzetten kan er zomaar verandering in komen.

Echt een aanrader.

Natuurlijk moet je op gegeven moment weer naar school maar stel je mentale gezondheid voorop.

Reageer