Skip to main content

Hoii,

Is er iemand die mij kan helpen of kan zeggen wat ik moet doen?

De laatste tijd zit ik echt niet lekker in m’n vel. Voel me vaak onzeker over mijn lichaam en heb veel ruzies met mensen.  Ik vind het moeilijk om er over te praten met mensen. En vooral met vriendinnen of mn ouders omdat ze mij gewoon niet begrijpen. En hierdoor gaat het op school ook steeds slechter en kan ik mij niet meer concerteren.

Op 1 dag huil ik wel 3x ofz en ik weet t even echt niet meer.

Is er iemand die met mij hier over wilt praten?

Of tips heeft?

xx bobbie03

Hoi Bobbie03.

 

Wat naar dat je je zo voelt.. Als je je verhaal anoniem wilt delen ben je altijd welkom op het forum! Je kan ook altijd met de kindertelefoon chatten & bellen als je dat prettig vind.

 

Praten is heel erg lastig, maar het lucht wel echt op. Het is vervelend dat je ouders en vriendinnen je niet begrijpen. Misschien kan je met je mentor/vertrouwenspersoon praten over deze gevoelens. Hij/zij luistert naar jouw en dan kunnen jullie misschien een plan van aanpak maken om de problemen en de ruzies waar je mee zit op te lossen of er beter mee om te gaan. Je mentor kan je ook helpen om de druk van school iets te verminderen. Je zou ook even langs de huisarts kunnen gaan. De huisarts is er ook om naar je problemen te luisteren en kan je misschien ook goed helpen.

 

Dat je onzeker bent over je lichaam is niet gek en je bent niet de enige! Je zit volop in de pubertijd en hormonen spelen een enorme rol. Je veranderd erg en je bent meer bezig met je lichaam. Probeer je niet te druk te maken om je lichaam want jij bent mooi zoals je bent!

 

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes van mij.


Hoii,

Wat rot dat je veel ruzie hebt met mensen en onzeker bent. Allereerst is dat echt helemaal niet erg, heel veel mensen ervaren dat. Maar er lijkt nu veel te spelen en het heeft ook veel invloed.

Het lijkt alsof je een beetje in een cirkel zit. Je slecht voelen, ruzies, onzeker, onbegrip, verdriet, huilen en door alles voel je je weer slecht en onzeker.

Als je nadenkt over de dingen waar je mee zit, wat is dan het eerste of belangrijkste waar je aan zou willen werken?

Het zou een idee kunnen zijn om eerst eens met één ding te beginnen. Bijvoorbeeld die ruzies. Wat zou je willen veranderen en hoe zou je dat aan kunnen pakken? Zou je eens met die mensen gaan praten en vertellen wat het met je doet. Wellicht kunnen jullie bepaalde dingen uitpraten.

Je kunt niet alles in één keer oplossen en een rot gevoel is ook niet altijd zomaar weg. Maar als je gaat werken aan de oorzaak van dat gevoel, kan het gevoel verminderen en ook verdwijnen. Als je dat stapje voor stapje doet kun je ver komen.

Het kan daarbij heel erg helpen om met iemand te praten. Om je verhaal kwijt te kunnen en steun te ontvangen. Denk bijvoorbeeld aan een mentor, docent of vertrouwenspersoon op school. Misschien heb je iemand in je familie of een andere vriendin. Je hoeft dit niet in je eentje te doen, maar het is wel belangrijk dat je er iets aan doet!

Groetjes,
Simply Me


Reageer