Skip to main content

Hoi, de laatste tijd heb ik het gevoel alsof niemand mij mag en niemand iets met mij wil doen. Ik heb wel vriendinnen maar die kunnen nooit afspreken en eentje kan wel maar die woont ver weg, verder zeggen mijn ouders dat ik te dik ben terwijl ik een normaal gewicht heb en ik voel me daardoor heel erg onzeker. Toen ik ook op dit forum kijk zag ik dat er mensen waren die het veel erger hebben en dat ik moet stoppen met zeuren en dat mijn problemen echt niet zo erg zijn, maar ik wilde toch even mijn verhaal kwijt. Ik weet ook niet of ik een depressie heb of niet, soms dan huil ik mezelf wel ins slaap maar dat is toch geen depressie?

groetjes

Heey,

Wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit en het idee hebt dat niemand je mag en niemand iets met je wil delen.

Allereerst is het niet nodig om te vergelijken met anderen. Er is altijd iemand is wel iets erger heeft. Maar dat neemt jouw gevoel niet weg. Dat mag er ook zijn. Fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt.

Je hebt wel een vriendin waarmee je kunt afspreken, maar die woont wat verder weg. Misschien kun je halverwege afspreken of om en om bij de een en de ander. Het is wel belangrijk om contacten te blijven houden.

Weet je waarom je ouders opmerkingen maken over dat je dik zou zijn? Heb je bij je ouders aangegeven wat hun opmerkingen met je doen? Het lijkt me goed om dit bespreekbaar te maken, ouders horen dit niet tegen hun kind te zeggen. Je kunt gewoon eerlijk aangeven dat het wat met je doet.

Jezelf in slaap huilen is niet direct een symptoom van depressie. Heb je weleens wat gelezen over depressie? Ik zou je adviseren om er eerst wat meer over te lezen en mogelijk wat testjes te doen, die zijn natuurlijk geen officiële diagnose.

Heb je dingen die je kunt doen als je gaat slapen ter ontspanning? Bijvoorbeeld muziek luisteren of een ontspannings- of ademhalings oefening. Je kunt ook een schriftje in de buurt leggen om wat gedachten te noteren, dan zit je er wat minder mee in je hoofd.

Is er iemand die weet hoe jij je voelt en waar je mee zit? Het lijkt me fijn om dit met iemand te delen en er niet alleen mee rond te lopen. Wellicht kun je eens een gesprekje aanknopen met een vertrouwenspersoon op school. Gewoon om even je verhaal te delen.
Sterkte!

Groetjes,
Simply Me

 


Probeer te praten. Dat lugt altijd al goed op.


Reageer