Vraag

Niet lekker in mijn vel

  • 26 May 2020
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ziet niet zo lekker in mijn vel ik weet niet waarom weten jullie iets wat ik moet doen


3 reacties

Hey Stefanlol

 

Als je graag de oorzaak van dit nare gevoel zou achterhalen, zou je kunnen proberen om een dagboek bij te houden. In dat dagboek noteer je wat je zoal gedaan hebt, en geef je je gemoed een cijfer op tien. Na een tijd kan je nagaan of de dagen met een eerder lage “gemoedsscore” iets gemeen hebben, en wat je daar eventueel aan kan doen. 

 

Kom je er niet op je eentje uit, kan het helpen om je gevoelens te bespreken. Dat kan met een familielid, docent, de huisarts, enzovoort. Samen zouden jullie kunnen nagaan wat er zoal in je omgaat, en hoe je je prettiger kan gaan voelen. 

 

De huidige corona-situatie heeft hoogstwaarschijnlijk geen positieve invloed op je gemoed. Ga je nog regelmatig naar buiten, bijvoorbeeld om een wandelingetje te maken, en spreek je nog met vrienden, al is het via chat? Probeer in ieder geval een zeker dagschema op te stellen, zodat je niet te lang in bed blijft liggen, je je niet doelloos gaat voelen, etc. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Hey Stefanlol,

Mag ik misschien vragen hoe oud je bent? Het zou namelijk ook aan de puberteit kunnen liggen.

Groetjes

Hoi stefan!

 

Wat vervelend! Ik zit ook niet lekker in mijn vel de laatste tijd maar de afgelopen tijd kan daar invloed op hebben gehad. Als het daarvoor ook al was komt het waarschijnlijk door gevoel van eenzaamheid, onzekerheid,  angst, woede of verdriet. Maar met die eerste en tweede kan ik je het best helpen. Lukt het je denk je om je gevoel zo goed mogelijk te beschrijven? Laat het me dan alsjeblieft weten! Misschien kan ik je verder helpen!

 

Xx Sunflower

Reageer