Skip to main content

Hey, in mijn laatste topic had ik het erover dat het niet goed gaat de laatste tijd. Ik ben naar een docent gegaan vandaag die dat al wist en het aan mijn mentor had verteld voor me. Ik zei tegen haar dat het echt niet gaat maar dat ik denk dat mijn mentor nog lang geen gesprek gaat hebben met me. En ik vroeg of ik beter kan afwachten of niet, en ze zei dat ze hem zal appen voor me. En ik heb dus wrs morgen of overmorgen met hem een gesprek.

 

Het probleem is dat ik nu al weet dat ik dan een beetje ga huilen ofz, ook toen ik mijn docent vandaag iets meer vertelde over hoe ik vroeger een zware tijd had waar ik mezelf pijn deed etc begon mijn stem te trillen en huilde ik weer bijna-

 

Heeft iemand pleaseeee tips hoe ik gwn een beetje rustig kan uitpraten zonder dat ik dan bijna huil en mijn stem trilt etc? Want ik wil alles kwijt bij hem in het gesprek, maar dat gaat dan sws niet zo goed.

Soms kun je je emoties gewoon niet bedwingen. Als het echt een goede docent is accepteert hij dat. Ik begrijp dat dit een heel lastige situatie voor je is. Wat je zou kunnen doen is ondertussen je aandacht verdelen op iets anders kleins. Wat mij altijd hielp in zulke situaties, was dat ik ondertussen in een zacht iets kneep. Ook rustig ademen zou kunnen helpen. Als je dan toch moet huilen, hoef je je er zeker niet voor te schamen.

Succes,

HIOTW!


(Onnodige quotes verwijderd)

Bedankt!!! Ik dacht er ook aan om gwn iets mee te nemen om ermee te friemelen ofz  maar ik weet niet wat ik zou kunnen meenemen. Heb je misschien een idee?


Ik had altijd een sleutelhanger (zou een zachte aanraden.) Zo’n pluche ding. Maar ook andere dingen zoals een stressbal zouden een goed alternatief zijn. Er is vast wel iets. Nu is iets zachts niet vereist, maar uit mijn ervaring werkte dat het beste. Dat gesprek komt helemaal goed! Geloof in jezelf!

Succes,

HIOTW!


Ik heb het gesprek gehad, het ging goed! Ik heb een zelfgemaakte sleutelhanger (een elastische touwtje waar ik kraaltjes in heb gedaan zeg maar) en speelde daar gewoon mee. Ik heb ook niet gehuild (ik hb sws niet heel gedetailleerd dingen verteld behalve snijden en zelfmoordgedachtes en gepest worden)! Bedankt btw, door jou voelde ik me minder bang en zenuwachtig voor het gesprek


Meestal zit ik te spelen met mijn armband of een ring of mouw van een shirt of trui. Als ik het huilen voel aankomen stop ik soms even met praten, even diep in en uit ademen helpt ook. Als je wel een keer moet huilen geeft het niet, het is gewoon een manier om je te uiten


Als je voelt dat je moet huilen, laat het gaan.

Stel je open.

Voel je veilig, dat verdien je.

Opkroppen is geen oplossing en daar heb je alleen jezelf mee.

 


Hoi ik denk dat je gewoon kan huilen hoor. Niks geks aan. Ik huil ook soms en laatst was ik ook in een slechte tijd en heb ik ook gehuild toen ik met een bff praate. Vond zij helemaal niet gek.  En schrijf anders op wat je wilt vertellen dat helpt ook. dan weten ze ook dat je er serieus mee bent. Ik hoop echt dat het je helpt dat gesprek ! sterkte hoor :kissing_heart:

Grtz Julian X


Reageer