Skip to main content

Heyy 

Ik voelde me de laatse tijd niet echt goed. Soms weet ik het even niet. Ik was vandaag teleurgesteld om mezelf omdat ik teveel witte bolletjes op had omdat te veel calorieën is. Ik ben niet dik maar bang om dik te worden. Is dit raar? 

Ook houdt ik niet van afrukken is dat normaal ? Het maakt me heel onzeker dat elke jongen geniet van aftrekken maar ik niet 

Ik heb een vriendengroep van de basisschool nog. Hun zijn  de enigen vrienden waar ik mee Chill maar zij zeggen de hele tijd " jij bent homo want..."  tegen elkaar niet tegen mii . Ik zit in de kast dus vindt dit vreselijk. Eigenlijk wil ik ze allemaal blokkeren en nooit meer zien maar dan heb ik maar 1 vriend.en altijd als ze vragen of ik kom moet ik r

Altijd een excuus bedenken of ik kom met tegenzin Wat moet ik doen? 

Nog een vraag. Wat moet ik doen totdat school begint? Ik vraag me deze vakantie af wat voor zin het heeft om te leven. Ook weet ik voel ik niks. Een vb: mijn kat had een muis doodgemaakt ik zag de muis dood liggen en het kon het me niks schelen terwijl ik vegetarisch ben! Omdat ik vlees zielig vindt voor dieren. Komt dit door de puberteit? Help 

 

 

Hoi hoi wat vervelend dat dit allemaal gebeurd, Ik snap ook heel goed hoe dit kan zijn ik heb eigenlijk het zelfde gehad, ik zelf zou je hier niet echt mee kunnen helpen maar misschien kan je met iemand die je vertrouwd erover praten zoals bijvoorbeeld: je ouders, een mentor, een docent die echt vertrouw, een ander familielid die je vertrouwen kan, of iemand anders waarbij je je fijn bij voelt. Dit heeft mij zelf ook door dit heen geholpen ik hoop dat dit ook voor jou zou kunnen helpen, ook zou je volgensmij ook de kindertelefoon chatten als je er echt mee zit het is anoniem dus daar zit je dan ook niet mee.

ik hoop dat dit misschien wat geholpen heeft.

groetjes anoniempje x


Heyy:wave:

Ik voelde me de laatse tijd niet echt goed. Soms weet ik het even niet. Ik was vandaag teleurgesteld om mezelf omdat ik teveel witte bolletjes op had omdat te veel calorieën is. Ik ben niet dik maar bang om dik te worden. Is dit raar? 

Doordat je aan het puberen bent veranderd er door alle hormonen heel veel aan je lichaam.. Het is niet gek dat je een beetje onzeker bent en bang bent dat je te dik wordt daar hebben heel veel jongeren last van.. Echter is deze angst niet nodig je kan best wel een keer een paar witte bolletjes eten en je mag echt wel een keer snoepen. Probeer je niet al te druk te maken over dat je te dik wordt!:slight_smile:

 

Ook houdt ik niet van afrukken is dat normaal ? Het maakt me heel onzeker dat elke jongen geniet van aftrekken maar ik niet 

Er zijn inderdaad heel veel jongeren die erg van aftrekken houden en er van genieten, maar ik vind het echt niet raar dat jij dat niet fijn vind want ook daar ben je niet de enige in. Er zijn ook echt genoeg jongens die er niet zoveel mee hebben en dat is helemaal niet erg. Het is dan ook gewoon heel normaal en als jij daar (nog) geen behoefte aan hebt moet je het ook niet doen!:wink:

 

Ik heb een vriendengroep van de basisschool nog. Hun zijn  de enigen vrienden waar ik mee Chill maar zij zeggen de hele tijd " jij bent homo want..."  tegen elkaar niet tegen mii . Ik zit in de kast dus vindt dit vreselijk. Eigenlijk wil ik ze allemaal blokkeren en nooit meer zien maar dan heb ik maar 1 vriend.en altijd als ze vragen of ik kom moet ik r

Altijd een excuus bedenken of ik kom met tegenzin Wat moet ik doen? 

Als jij niet meer met die vrienden om wilt gaan moet je dat niet doen. Het is namelijk ook niet de bedoeling dat je er tegenop ziet om met ze af te spreken, maar je geeft al aan dat ze het schelden met homo niet tegen jou hebben.

Ook schelden je vrienden denk ik niet met homo omdat ze er tegen zijn hoor! Waarschijnlijk hebben ze gewoon alle respect voor mensen die homo zijn en je kan deze opmerkingen het best gewoon negeren:slight_smile:

De uiteindelijke keuze voor wat jij hiermee wilt doen is aan jezelf.. Denk je dat je de band met je vrienden wilt voortzetten en denk je dat je nog wel eens met ze wilt afspreken en het gezellig kan maken, of ben je er echt klaar mee en laat je het rusten? 

 

Wat moet ik doen totdat school begint? Ik vraag me deze vakantie af wat voor zin het heeft om te leven. Ook weet ik voel ik niks. Een vb: mijn kat had een muis doodgemaakt ik zag de muis dood liggen en het kon het me niks schelen terwijl ik vegetarisch ben! Omdat ik vlees zielig vindt voor dieren. Komt dit door de puberteit? 

 

Als je je zo slecht voelt, niks voelt en je afvraagt wat het nut is van het leven is het misschien een goed idee om te praten met iemand in je omgeving zoals met je ouders, een familielid of vertrouwenspersoon. Dan kunnen de mensen in je omgeving je denk ik wel helpen en steunen om je weer beter te gaan voelen! Je kan ook iedere dag tussen 11 en 21 uur anoniem bellen / chatten met de kindertelefoon misschien kunnen de mensen je daar ook nog helpen! De pubertijd kan misschien een (kleine) rol spelen in je gevoelens doordat je enorm veranderd door alle hormonen die er vrijkomen in je lichaam.. 

 

Wat vind en lijkt jou leuk om te doen en wat wil jij eigenlijk doen de komende weken? Er zijn heel veel dingen die je kan doen in de vakantie!

Je kan bijvoorbeeld tekenen, een boek lezen, muziek luisteren, een stukje wandelen, een terrasje pakken, met vrienden / familie afspreken, gamen, zwemmen.. Misschien kan je een bijbaantje zoeken?

 

Groetjes van mij!


Reageer