Skip to main content
Vraag

niet gezien worden

• January 11, 2026
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Reef
Forum|alt.badge.img+1

Hey, ik ben een meisje van 12 en voel me heel onzichtbaar. Nou ja mensen zien mij wel, maar ook weer niet. Dan is het wel “ wil je een spelletje doen” of zo maar nooit gaat het enz. Ook voel ik me de laatste tijd erg ongelukkig. Ik weet niet waarom of hoe. Mischien omdat ik altijd iedereen steun geef maar voor mijn gevoel niemand mij. Ik heb ook niemand om naar te praten, behalve mijn hond. Overigens geeft die geen antwoord. Daarnaast zeggen mijn ouders altijd dat ze me kennen enz. Maar ze zien het nooit als ik heb gehuild, en als ik lieg zien ze het niet. Als ik iets zeg wat ze minder leuk vinden of zoiets dan is het “ je liegt! Ik zie het aan je neus!” Maar wat zien zij dan?! Ik voel me heel erg alsof niemand mij begrijpt. Mijn vrienden ken ik pas een half jaar dus daar ga ik ook echt niet zo mee praten. Ik hoop heel erg dat ik niet over drijf

2 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 12, 2026

Hoi,

Misschien is het een idee om met de Kindertelefoon te bellen (Kindertelefoon.nl/bellen). Ze kunnen daar samen met jou naar een oplossing zoeken of je kunt met je mentor een gesprek voeren en zeggen dat je niet goed in je vel zit. En je overdrijft niet hoor. Iedereen heeft weleens een stomme periode vol verdriet en depressie. Hopelijk gaat het binnenkort beter.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img

heyy 

Ik herken je situatie best wel. Ik snap dat het zo vervelend is dat je gwn wil dat iemand ziet dat je je gewoon zo slecht voelt. En dat het alleen maar erger wordt omdat je het gevoel krijgt dat jou gevoel niemand boeit. Maar geloof er zijn echt veel mensen die om jou geven. En misschien zou het helpen om er met iemand over te praten. Ik snap dat het lastig is om hier met je vriendinnen over te praten aangezien je ze nog niet zolang kent en ik snap ook dat je je ouders niet echt een optie vind om mee te praten. Is er misschien familie waar je mee kan praten? Anders kan je natuurlijk ook terecht bij de kindertelefoon. 

liefs ikvoerlievermijnnaamnietin