Vraag

niet genieten van vakantie

  • 29 December 2021
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hoi,

Ik wil even iets kwijt... Het is nu al een tijdje vakantie maar ik voel me nu al een paar dagen niet zo goed.

Ik slaap heel slecht( ik heb gisteren 2 uur asmr geluisterd maar ik viel niet in slaap terwijl ik wel moe was), ik voel me depri en ik heb nergens meer zin in

Terwijl ik wel goede vooruitzichten heb, ik ga namelijk volgende week op vakantie naar tenerife, het is bijna oudejaarsavond en ik vind dat super tof normaal gezien..

Maar nu voel ik mij zo ongelukkig, tijdens de examens dacht ik echt zo van ik ga super hard genieten na heel die shitperiode op school, maar nee in plaats daarvan ben ik futloos etc..

Ik heb ook zo dingen die ik van plan was te doen in de vakantie maar ik heb er gewoon geen zin meer voor

Herkent iemand zich hierin en heeft iemand tips??

Want ik zou heel graag gewoon kunnen genieten en beter slapen.. :(

Dankje!

 

 

 


1 reactie

Badge

Hoi, ik heb ook best wel veel last van een slaaptekort en luister dan ook vaak naar asmr. Soms is het bij mij zo dat wanneer asmr niet helpt, ik een soort tingle-immunity heb (dat asmr voor een tijdelijke periode niet helpt om te relaxen of om in slaap te vallen). Een vertrouwenspersoon bij mij op school vertelde me dat dit kan komen door het veel naar schermen kijken voor je slapen gaat, ik weet dat het best moeilijk is, maar probeer vanaf 8 uur 's avonds niet te veel meer naar je telefoon te kijken voor lange periodes tijd. Om in slaap te vallen vertelde de vertrouwenspersoon een soort spelletje te spelen. Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen: je gaat het hele alfabet af en probeert bij elke letter een land/stad/groente/fruit te bedenken. Zo zou je bij de A bijvoorbeeld (als je steden doet) Amsterdam, Apeldoorn, etc… en als je niks meer bij de A weet ga je door naar de B. Dit kun je met verschillende dingen doen. Ik hoop dat dit een beetje helpt met je slaapproblemen. Ik kan zelf niet veel doen aan je examens enzo, maar zelf probeer ik altijd te veel te doen qua schoolwerk etc (ik heb nog geen examens gehad, dus ik zou je zo niet kunnen helpen daarmee, sorry), dus ik zou zeggen, neem een diepe adem in, en blaas al het schoolwerk en de examenstress van je af. Mij helpt het ook wel om een douche te nemen in een stress periode en alles dan gwn ff met het water mee het putje in te laten stromen. Ik zag bij een andere post dat het soms kan helpen om elke dag 3 positieve dingen op te schrijven, zodat je positiever aan dingen gaat denken.

Ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen en als je nu nog wakker bent, hoop ik echt dat je lekker kan slapen :).

Reageer