Skip to main content

hallo allemaal, 

ik had een tijdje geleden een topic gemaakt hoe ik het beste mijn vriendinnen kan helpen met de centrale examens. dus stress en dat soort. Die zijn allemaal geslaagd. Alleen jmmr genoeg ik nog niet.  Ik moet nog 3 toetsen maken. Jmmr genoeg zijn de meeste dingen veroorzaakt door mijn hoofd. Aan mijn voorbereiding ligt het niet. ik heb dus namelijk faalangst tijdens een toets blokkeer ik me voorledig en dat is jmmr. Ik heb nu een medicijn propranolol heet het. Alleen ik weet of dat goed werkt heb het namelijk nooit geprobeerd. Ik heb het vandaag ingenomen. om het uit te proberen of het bijwerkingen zou hebben of wat dan ook of verbetering. Heb niet echt iets gevoeld… ben bang dat het gwn niet gaat werken en dat ik gewoon de klos ben. Heb ook nog maar 4 pillen over, want heb er maar 5 gekregen. Ik weet niet echt meer wat ik moet doen en of dit middel echt rust geeft en dat soort dingen!! graaag reacties van mensen die het kennen of zelf gebruiken. 

groet, 

sophie

Heyy

 

Toevallig ben ik zelf bekend met dit medicijn! Ik slik het niet voor examenstress maar voor migraine, maar dat even ter zeide.

 

Propranolol zorgt ervoor dat je hartslag en bloeddruk verlagen waardoor je hart minder zuurstof nodig heeft. Hierdoor kan dit medicijn een rustgevende functie geven voor een examen. Je moet de medicijnen wel op de goede manier innemen zodat de werking optimaal is. Ik heb een stukje tekst gevonden waar duidelijk staat hoe je dit medicijn moet innemen.

 

Hoe?

  • Tabletten. Neem de tablet in met een half glas water.
  • Capsules met vertraagde afgifte. Slik de capsule in zijn geheel door met water, zonder te kauwen. Vindt u het moeilijk om de capsule heel door te slikken? Maak de capsule dan open. Neem de korrels in met een half glas water. Niet kauwen. De korrels zijn namelijk zo gemaakt dat ze de werkzame stof langzaam afgeven. Als u de korrels kapot kauwt, komt het werkzame bestanddeel te vroeg vrij en zal het niet goed werken.

Wanneer? 
U mag dit medicijn innemen op elk moment van de dag. Het beste kunt u vaste tijdstippen kiezen, dan vergeet u minder snel een dosis. Bijvoorbeeld:

  • Als u het 1 keer per dag gebruikt: 's ochtends.
  • Als u het 2 keer per dag gebruikt: 's ochtends en 's avonds.
  • Als u het 3 keer per dag gebruikt: 's ochtends, 's middags en 's avonds.
  • Als u het 4 keer per dag gebruikt: 's ochtends, 's middags, 's avonds en voor de nacht.

Bij plankenkoorts of examenvrees: neem het medicijn een half uur tot 2 uur voor het examen of optreden in. Het is aan te bevelen ook de dag ervoor een dosis te gebruiken. U weet dan hoe u op dit middel reageert.

 

Bron: https://www.apotheek.nl/medicijnen/propranolol?product=propranolol#wat-doet-propranolol-en-waarbij-gebruik-ik-het

 (Op die site staat nog meer info over dit medicijn!)

 

Ik hoop dat het medicijn je goed gaat helpen en ik vertrouw in je met je examens! Het komt vast goed😉

 

Groetjes van mij!


Hoiii heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Ik hoop dat het wat gaat worden. In ieder geval bedankt voor de informatie. 


Reageer