Skip to main content

Hoi, ik voel mij al een tijdje niet fijn. 
Ik heb de afgelopen 2 jaren veel struggles gehad en een aantal van die struggles heb ik gedeeld maar veel voor mijzelf gehouden. Ik voel mij erg ongemakkelijk om het met wie dan ook hierover te hebben en ik schaam mij er voor. Ik wil niet dat anderen mij anders gaan zien dan wie ik ben dan dat vrolijke optimistische meisje die het met iedereen kan vinden en met wie het goed gaat. 
Tot gisteren toe is het mij erg goed gelukt om dingen te verbergen en niks te laten merken. Maar ik reageerde heel kortaf en merkte dat ik bang was om dingen eruit te gooien tegenover mijn ouders. Ze weten nu dus dat er iets niet helemaal goed is maar ik weet zeker dat ik het (nog) niet met hen wil delen. Wat kan ik doen? 
Het kropt allemaal op maar ik wil het niet tegen iemand anders zeggen. 

Hoi. Als je telkens ietsje meer vertelt misschien? Dus dat je nu vertelt wat je wilt en dan later weer een beetje meer ?  Of schrijf alles op wat je het liefst zou willen zeggen en kijk dan of je al zover bent om het te laten lezen. Dan heb je het iig al opgeschreven en kun je zelf beslissen wat je hun wilt laten lezen.

Zomaar een ideetje 😊  groetjes liefs Julian X


Hey goed advies van Julian en je zou ook eens met de kindertelefoon kunnen bellen.  Die kunnen je helpen en verdere tips geven. En anders chat je met ze.  Staat wel bovenaan de site hoe dat moet . Succes!

Sanny xxxx


Hey, 

 

je kan er niks aan doen dat je niet altijd het vrolijke optimistisch meisje kan zijn, niemand kan altijd zich goed voelen. Ik denk als je er met iemand over gaat praten, dat hoeven niet je ouders te zijn, kan ook iemand van school zijn of je beste vriend, dat dat je gaat helpen. Ik begrijp dat het moeilijk is om aan je ouders vertellen, maar dat zijn je ouders die gaan je altijd willen helpen. En je hoeft je zeker niet te schamen over hoe je je voelt, iedereen voelt zich soms minder en sommige voelen zich op een bepaald moment zo slecht dat ze zich zelf niet meer kunnen redden. En dan is hulp vragen en erover praten moeilijk maar dat gaat je wel helpen. En bijvoorbeeld een maatschappelijk werker op school gaat jou echt niet beoordelen over hoe je je voelt. Je hoeft je nergens voor te schamen. Ik denk dat als je over je gevoelens gaat praten je weer sneller dat optimistische vrolijke meisje gaat zijn.

 


Reageer