Skip to main content
Vraag

niet eten en gevolgen

• March 15, 2026
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Jacqueline.
Forum|alt.badge.img

Hiiii ik ben Jacqueline(niet m'n echte naam)en basically eet ik zeer weinig,het is niet zo alsof ik per se wil afvallen ofzo of heel misselijk word van eten maar ik heb er meestal gwn geen zin in of to punish myself.

Maar ik had een vraag(het klinkt miss raar maar)kun je je vruchtbaarheid verpesten hierdoor???(ik wil later wel nog kinderen namelijk)

2 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 15, 2026

​​​​Hi ​@Jacqueline.   ,

Als je ondergewicht hebt kan je menstruatie uitblijven en kun je ook onvruchtbaar zijn totdat je weer een wat gezonder gewicht hebt, maar los daar van zijn er veel meer gevolgen van te weinig eten.. bijv vermoeidheid, haaruitval, flauwvallen. Of je ook blijvend onvruchtbaar kan zijn weet ik niet maar weet wel dat sommige mensen van ondergewicht hun hele leven last kunnen houden..

Snap dat genoeg eten mss lastig is hoor, heb dat zelf ook heel erg gehad..maar het is zoo belangrijk voor je, hoop dat dit je toch motiveert ❤ 

Veel liefs 🫂

Jacqueline.
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 16, 2026

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

@Cantaloupe 

Thx voor je reactie!

Ik heb geen ondergewicht(ook niet bijna) dus dat zit goed!

Wel ben ik snel vermoeid en heb een klein beetje haaruitval(wat noet per se erg zichtbaar is want ik heb erg dik haar) maar dat is wel een beetje klote,maar ja,eigen schuld.

Ik weet niet of ik nu meer ga eten maar in ieder geval bedankt voor je bericht! ❤️