Skip to main content

Heey,

Ik merk de laatste tijd heel erg dat ik niet goed emoties kan tonen in een sociale omgeving. Ik heb hier al lange tijd last van. Bv Als ik iets grappig vind kan ik er op dat moment niet om lachen. Ook voel ik mij in een sociale omgeving zoals school of werk heel erg "ziek". Of ben ik heel erg moe. Het is heel moeilijk uit te leggen. Daarom ben ik meestal ook heel erg stil en op mezelf.  Weet iemand hoe dit kan?? Is het iets psychisch?? Ik vind het namelijk super vervelend om mij telkens zo te voelen als ik niet thuis ben. 

Hoi, ik ken dit.

zelf heb ik hier ook last van, je kunt er ook niks aan doen.

Het komt vanzelf wel weer goed


Heyy, 

Ik heb dit ook. Niet altijd, maar wel vaak. 

Ben je toevallig nogal moe de laatste tijd? Word je snel moe van sociale situaties? 

Ik ben hoog sensitief. Dat betekent dat ik emoties veel sterker voel dan anderen. Stel je voor, er gebeurt iets akeligs. Anderen voelen zich gewoon n beetje verdrietig, maar ik voel me dan echt heel rot. Als er iets leuks gebeurt, voel ik me dan ook nog beter dan anderen.

Ik word ook heel snel moe van anderen. Volgens mij is dat gewoon omdat ik hoog sensitief ben. Ik weet nie of jij dat ook bent, maar voor mij werkt het altijd als ik veel tijd voor mezelf neem. Dan bedoel ik niet gewoon op me telefoon, dan bedoel ik echt even in me eentje naar het bos of even helemaal ontspannen in bad ofzo. Iets waar je rustig van wordt. Iets doen waar je van houdt is ook goed!

Als je even heel rustig aan doet en niet teveel met anderen praat, kan het ineens beter gaan.

Verder kan je ook nog ff checken of je wel goed slaapt, genoeg vitamine D binnenkrijgt (van de zon dus), en mocht je een meisje zijn kan je ook ff checken wanneer je het laatst ongesteld was.

 

Nou, veel sterkte! Ik weet hoe kut sociale situaties kunnen zijn, maar als je wat aanpassingen maakt kan het ineens een stuk beter gaan. 💖


Reageer