Niet de enige

  • 14 March 2021
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

nadat ik bij heel veel mensen heb aangeraden om met de kindertelefoon te bellen (omdat ze misschien in een lastige situatie zitten met zichzelf) heb ik besloten dat ik mee ga doen aan de forum.

ik heb tijdens quarantaine erg gestruggled met een hele heftige depressie, die nogsteeds niet helemaal over is.
ik heb mezelf gesneden, en ik had het gewoon heel zwaar met het dagelijkse leven.

aangezien het nu beter gaat, heb ik alsnog zelfmoord gedachtes, ik weet zeker van mezelf dat ik het nu niet doe maar ik heb een soort van ‘plan”
ik heb zo een hekel aan de toekomst. ik wil niet werken, geen gezin stichten en niet leven na mijn 18de.
ik geniet van mijn leven hoe het nu is, maar na mijn 18de of 21ste (of tenminste wanneer het te zwaar word of als ik er geen zin meer in heb)  wil ik eigenlijk gewoon zelfmoord plegen.
ik weet dat iedereen altijd zegt dat dat geen uitweg is, maar het leven heeft geen goal of geen nut als het toch saai of lastig is.
dus in al het moeilijke wat ik zie is de enigste oplossing zelfmoord. 
ik zou het nu niet willen doen, want ik heb vrienden en familie die om me geven, maar het nut van leven zie ik gewoon niet. en ik kan ook niet begrijpen dat mensen uit mijn klas met volle teugen naar school gaan en hun best doen. en dat mensen niet na denken over alle lastige verantwoordingen ze krijgen wanneer ze ouder worden.

Niemand heeft een plan in het leven en het leven is eigenlijk gewoon niks serieus voor mij, dus ik heb eigenlijk er ook een beetje schijt aan.
als er nu keihard een meteoriet uit de lucht kwam geschoten op mijn hoofd, had ik hem echt bedankt.


2 reacties

Heey,

Je bent zeker niet de enige die dit heeft. Zelf heb ik het ook maar dan is de rede door thuis. Ik heb het ook dat ik nadenk over het leven en wat het nut ervan is. Ik zou het ook niet langer dan 20 jaar ofzo uithouden. Het is ook niet erg om erover na te denken. Tuurlijk ga je nadenken hoe je leven er later enzo uit moet zien en over zelfmoord denken kan ook gewoon. Alleen moet je natuurlijk niet echt zelfmoord plegen. Stel je wilt het ooit doen kan je naar 113 bellen of naar de site gaan. Ook zei je dat je jezelf hebt gesneden, doe je dat nog steeds? Kijk hoe kut het ook klinkt (en dat weet ik ook want ik snijd mezelf ook) ik zal toch overwegen om met iemand erover te praten. Je ei al kwijt kunnen helpt al vaak. Natuurlijk moet je dit alleen doen als jij je daar prettig bij voelt! Ik heb ook er heeel lang mee gewacht en dat moet je gewoon niet doen. Als je je een beetje down voelt heb ik een tipje voor je. Ga dingen doen die je leuk vind. Wie weet heb je wel een huisdier waar je mee kan kroelen. Misschien vind je muziek luisteren wel leuk. Noem maar op. Dat zou voor een beetje afleiding kunnen helpen. Maar vergeet niet dat het gewoon oké is om je down te voelen of om te huilen. Anders prop je het alleen maar op en dat is niet goed. 

Dus vergeet niet dat het oké is om je zo te voelen en je bent zeker niet de enige.

groetjes ikke

Reputatie 7
Badge +6

Hoi anonymous 1,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je steun zoekt op het forum!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432), of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wilt delen, om samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reageer