Skip to main content

Niet bestaande wereld bedacht..? Iemand hiermee ervaring?

• January 3, 2025
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Hey, ik ga dit proberen uit te leggen in de duidelijkste manier mogelijk en zou graag willen weten of meer mensen dit hebben/doen?

Ik heb sinds ik 5 was allemaal verschillende mensen bedacht die een soort van gelden als de typische "imaginairy friends". Van verschillende leeftijden, verschillende gezinnen, huizen, hobby's, meningen, etc. Ik zie ze niet enzo en er is nooit contact tusen hen en mij als in dat ik tegen ze praat, maar ik bedenk hoe hun leven gaat en karakter/uiterlijk. Ik denk elke dag wel aan een paar van hen en dagdroom ook erg veel. Ik heb maar 1 vriendin waarmee ik elke week (?) app, maar verder geen andere en heb ik wat dingen die niet interessant zijn met vrienden maken sinds ik 5 was waardoor dat niet lukt, heb therapie hiervoor, dus niet voor nu. Dit is misschien boeiend voor hoe en waarom dit is gestart? Op de leukste dagen kan ik nog steeds bijna huilen doordat een van mijn mensen/vrienden/(hoe je ze ook zou noemen) ook verdrietig zijn.

Het verprutst vaak leuke dingen en soms wordt het echt enorm moeilijk om dan toch vrolijk te doen en vaak zien mensen het aan me maar kan ik dit soort dingen gewoon niet uitleggen en dan is vaak de hele sfeer verprutst. Voor mij is het niet echt een optie om te proberen niet meer hierover na te denken aangezien het voelt als mijn 2e familie. Ik luister ook naar de muziek die zij leuk vinden als zij zich slecht voelen of juist erg goed. Maar nu wil ik vooral weten: Hebben meer mensen dit, want ik heb nog nooit iemand erover praten..?

2 reacties

• January 3, 2025

Wat goed dat je dit verteld!

Misschien is het fijn en leuk om verhalen over ze te schrijven, in de form van een brief/dagboek/hun verhaal. Dit kan misschien opluchten of ook wel heel leuk en fijn zijn om te doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes

• January 5, 2025

Hi,

Wat jij verteld over het dagdromen klinkt als Maladaptive Daydreaming. Op Reddit is er een grote en heel actieve community met meer dan 100.000 mensen waar anderen over hun ervaringen praten en tips geven hoe ze er van af kunnen komen als het negatieve invloed heeft op hun dagelijks leven. *Tekst aangepast door Kindertelefoon door forumregel 6*

Ikzelf dagdroom ook best vaak, maar dan op mindere mate vergeleken met hoe jij het beschrijft. Voor mij is het begonnen rond mijn twaalfde. Toen was ik heel veel bezig met verhalen schrijven en tekenen waarbij ik veel van mijn eigen personages bedacht. Omdat ik niet altijd pen en papier bij me had, ging ik maar dagdromen inplaats van mijn verhalen op te schrijven en vaak als ik schreef vond ik mijn verhaal toch net niet goed genoeg, waardoor ik toch ging dromen over een beter verhaallijn. In mijn dagdromen speel ikzelf een van mijn personages en wissel ik soms ook af tussen mn personages. Vaak ging ik voor het slapen dagdromen, wat soms tot sterke emoties leidde waardoor ik niet heb geslapen.

Wat mij hielp om minder te dagdromen was om de verhalen en de personages op te schrijven en misschien ook tekenen als je dat leuk vindt, wat zorgt dat die dromen uit je hoofd kunnen komen waardoor je dr minder aan hoeft te denken.

Als je het wil, sta ik er open voor om hierover te praten.

Groetjes van mij