Niemand mag het weten

  • 25 March 2018
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Niemand mag het weten
Ik moet het vergeten,

Niemand mag het weten
Het zit zo aan me te vreten,

Niemand mag het weten,
Wat jij en ik hebben geweten,

Niemand mag het weten,
Hoe jij misbruik maakte van mijn hulpkreten,

Niemand mag het weten,
Hoe jij met mijn gevoelens hebt rond gesmeten,

Niemand mag het weten,
Hoeveel stress ik door jou heb moeten uitzweten,

Niemand mag het weten,
Dat ik door jou zolang het geheim heb verbeten,

Niemand mag het weten,
Dat mijn vertrouwen zo is versleten,

Niemand mag het weten,
Maar als ze het hadden geweten,
Dan had jij nu diep in de problemen gezeten,
In plaats daarvan zit ik nu bij de psycholoog te praten over alles wat jij hebt uitgesmeten,

Ik wil dit gedicht posten, maar het is te lang voor het gedichtenrubriek. Ik wil bij dit gedicht vertellen hoe ik dacht/denk sinds ik een slachtoffer ben van chantage. Niet de meest heftige vorm, maar iedere vorm is ernstig genoeg om schade aan te richten. Voor een half jaar heb ik enkel één persoon verteld wat me is overkomen en voor de rest heb ik het verzwegen van iedereen. Vertel alsjeblieft mensen of je ouders wat er is gebeurt of wat er aan de hand is, ook al heb je zo vaak ruzie met ze (mijn situatie).

3 reacties

Hoi!

Dat heb je mooi opgeschreven. Het is goed dat je je gevoelens uit.

Je bent het slachtoffer van chantage. Je praat met een psycholoog, dat is een goede stap die je hebt gezet.

De persoon die jou chanteerde, is dat de persoon die in de problemen zou komen als jij erover zou vertellen? Naar mijn mening is het het beste dat je de waarheid vertelt, ook al komt die persoon dan in de problemen. De waarheid komt vaak boven water, vroeg of laat, of je dat nu wilt of niet.

Word je nu nog gechanteerd? Ben je nu veilig?

Je kunt nu nog pijn voelen van wat je toen is aangedaan. Zoals jij anderen aanraadt, is het goed met een vertrouwenspersoon te praten. De pijn kan daardoor verlicht worden.

Groetjes
x
Ik ben nu veilig en heb een tijdje geleden besloten om geen aangifte te gaan doen, omdat ik daardoor weer veel aan mijn hoofd zal krijgen en het nieuws zich eerder zou spreiden. Soms denk ik dat ik het misschien had moeten doen en daar zit ik vaak nog mee in de knoop.

Het klopt trouwens dat degene die me heeft gechanteerd degene is die dan in de problemen had gezeten
Ik denk dat het het beste is toch aangifte te doen. Als je dat niet doet, zal het moeilijker worden deze gebeurtenis af te sluiten en los te laten. Ik denk dat jij beter rust gaat vinden wanneer je aangifte hebt gedaan.

De politie gaat jouw situatie zorgvuldig behandelen, en houden er rekening mee dat jij niet wilt dat anderen het te weten komen. De politie heeft beroepsgeheim, en begrijpen dat jij niet wilt dat informatie naar buiten komt.

Het is nooit te laat voor aangifte. De politie kan jou verder helpen, en jou de juiste hulp bieden. Ze kunnen jou ook beschermen tegen de persoon die jou chanteerde.

Reageer