Vraag

Nicht met anorexia, erger dan ik dacht

  • 31 December 2017
  • 6 reacties
  • 157 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi
Laat ik maar meteen beginnen. Mijn nicht heeft dus anorexia. Eerst dacht ik dat het “niet zo ernstig” was (is het altijd wel natuurlijk. Maar niet dat het zo ernstig was :s) oke. Ff alles op een rijtje:
Mijn tante vertelde me wat er speelde
Mijn nicht is zich blijkbaar ook gaan snijden
Vandaag: mijn nicht had op een app een tekening gemaakt en stuurde die naar mij door
Op die tekening staat een mager meisje dat in de spiegel kijkt, in de spiegel staat een heel dik meisje. Er staat bij: -I’m a monster
Ons gesprek daarna:
Ik: Nooo, youre beautiful!
Nicht: No, I’m not. But you are ?
Ik: you are? ik zie het. Nu jij nog ?
Nicht: Noo, not, you are blind, you need glasses??, you are beautiful, i not.
Ik: Wij zijn lekker samen beautiful ?
Nicht: ?

Ik maak me best wel zorgen ? mijn tante zei al dat ik er weinig aan kan doen. ZO FRUSTEREND? ze had gezegd dat ik het niet mocht zeggen. Maar ik heb hem aan mijn moeder laten zien. Mijn moeder gaat hem aan mijn tante laten zien. heb ik dit goed gedaan? :s wat kan ik überhaupt doen?

6 reacties

Je hebt goed gehandeld, als je het bijvoorbeeld niet had laten zien aan je moeder, dan wist niemand het.
Groethess
Hoi!

Jij hebt goed gehandeld. Het is goed dat je moeder het weet. Het is op zich niet fijn om hier alleen mee te blijven zitten, en je moeder kan je helpen en met je praten.

Heeft je nicht professionele hulp? Dat heeft ze wel nodig denk ik. Je tante zei dat je er weinig aan kunt doen, en een eetstoornis behandelen is lastig en zwaar, maar met professionele hulp is het zeker mogelijk. Is je tante wat weerhoudend t.o.v. professionele hulp?

Het is belangrijk dat je nicht hulp krijgt. Een eetstoornis kan gevaarlijk zijn en snel verergeren, en dat ze snijdt is ook geen goed teken. Je moeder kan hierover praten met je tante.

Je hebt heel lief gereageerd met die berichtjes. Zou je eens met haar willen praten in het echt? Een "live" gesprek kan helpen om goed te zien hoe ze zich gedraagt en hoe ze reageert op bepaalde dingen. Daar kun je al veel uit afleiden.

Nogmaals: je hebt goed gereageerd. Je moeder gaat het er nu eens met je tante over hebben.

Groetjes
x
Hi
Ja. Mijn nicht heeft professionele hulp, diëtiste en ze gaat naar een psygoloog. Ik wil de band tussen ons niet verpesten door zo’n “live gesprek” ik zag haar daarna wel weer bij oma. Maar ik zag er eigenlijk wel tegen op. Ik was bang dat het zo awkard. Maar we zijn er allebei niet over begonnen.

Groetjes
Me

Ps. Ze vroeg net aan mijn andere nicht (haar zus) of ze ook dikke mensen kan tekenen?
Ze heeft al professionele hulp, dat is goed. Lijkt dat te helpen?
Natuurlijk kun je nog steeds gewoon gezellig met elkaar doen. Je hoeft het niet altijd over de eetstoornis te hebben. Het doet je nicht vast goed als jullie wat doen, zoals berichtjes sturen.
Die nicht vroeg aan haar zus of ze ook dikke mensen kan tekenen? Ik begrijp niet echt wat ze daarmee bedoelt... Heb jij een vermoeden?
Ten eerste heel erg bedankt voor je berichtjes en ten tweede: ze vind zichzelf echt heel dik. Idk. Misschien wou ze “zichzelf” na laten tekenen? Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Het klonk in ieder geval niet heel fijn :s
Klinkt inderdaad zorgwekkend. Heeft je moeder al met je tante gepraat?

Reageer