Skip to main content

nergens meer leuk ik voel me niet genoeg

• January 9, 2025
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4

hi 

ik heb de laatste tijd echt weinig energie ik doe niet zo graag de dingen dat ik normaal super graag doen ik voel me leeg en heb dit nog nooit gehad ik droom weg tijdens de lessen ik luister bijna niet meer wat mensen tegen me zeggen ik voel me apart en alleen het is alsof ik hier niets meer te zoeken heb ik doe zelfs al dingen mee naar school omdat ik denk dat ik het nodig heb ik ben lijk niet meer hier het is alsof ik leef maar dat diep vanbinnen het gewoon dood is en het stemmetje in me hoofd help ook niet echt ik weet niet meer wat ik moet doen ik wil dit ook niet aan mn ouders of leerkracht zeggen *Tekst aangepast door de Kindertelefoon in verband met forumregel 6*

ik ben bang van mn papa ik sluit me op in mn kamer en kom er bijna nooit uit alleen voor naar WC of eten anders ben ik hele tijd in mn kamer ik kan mn ouders niet meer aan het heeft me hoofdpijn als ze ruzie maken ik wouw dat ik nooit geboren was en ik wil dat mn ouders scheiden ( dit klink grof en dom enzo) maar echt sorry liever gescheiden dan konstant ruzie ik moet dit bijna 3 jaar aanhoren en ik kan het gewoon niet meer mn punten gaan ook naar beneden ik spreek niet meer af enzo ik ben nu altijd optijd bij mn mamas werk omdat ik het gewoon niet meer zie zitten ik hou voor alle duidelijk heid mn mama maar ze heeft het echt niet breed (in geld)  en ik ben bang als ze gaan scheiden dat ze nie alles kan betalen ik zou alles doen voor mn mama ik zou mn leven voor haar geven ze is er altijd voor ons doet alles voor ons 

xxx nevada

3 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • January 9, 2025

Hi ​@Nevadatjee 

Wat super knap dat je dit zo deelt en wat naar dat je je zo voelt!  Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Heel veel sterkte!

Fleur

(De Kindertelefoon) 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi Nevada. 

Het klinkt niet fijn allemaal. Als je ouders veel ruzie maken dan is dat vaak heel vervelend voor jou. Sommige kinderen en jongeren hebben het gevoel dat ze de ruzie tussen hun ouders moeten oplossen. Dit is jammer genoeg vaak niet mogelijk en ook helemaal jouw taak niet. Wat je wel kan doen is je ouders zeggen dat je de ruzies heel vervelend vindt en dat het voor jou ondraaglijk is om in die sfeer thuis te moeten wonen. Dit vertel je best op een rustig moment.

Misschien beseffen je ouders dan dat het zo niet langer kan en zullen ze er rekening mee houden. Als ze er niet alleen uit geraken, kan je hen voorzichtig vragen om er met een relatietherapeut of psycholoog over te praten.

Je kan eventueel een vertrouwenspersoon aanspreken, zoals je oma, een lieve tante of nonkel of een vriend(in) van je ouders. Erover praten is belangrijk zodat ook jij je hart kan luchten. Je kan hiervoor ook terecht bij een vertrouwensleerkracht of een jeugdzorg medewerker.

(Bron: Awel.be)

Liefs

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 10, 2025

Hey! Ach dat is echt naar hoor. Er zijn al heel goede tips gegeven en vergeet niet, dit is niet jouw schuld, en je mag zeker hulp vragen! Probeer de tips maar te volgen en hopelijk kom je daar verder mee, vast wel! Echt je bent een goed en lief persoon en ik vind het erg dat je vind dat je nooit geboren had willen zijn. Echt je hoort er gewoon helemaal bij en je bent een lief en belangrijk persoon hoor!  Ik hoop dat de gesprekken en hulp je steunen en dat je situatie verbetert! 😘😘 Liefs, Tover xxxx