Hey allemaal,
Ik heb een kort vraagje namelijk hoe weet je eigenlijk of je neppe vrienden hebt? Want ik heb zelf het gevoel dat ik neppe vrienden heb alleen ik weet het niet zeker.
Dankjewel alvast!
Groetjes Anoniem1000
Hey allemaal,
Ik heb een kort vraagje namelijk hoe weet je eigenlijk of je neppe vrienden hebt? Want ik heb zelf het gevoel dat ik neppe vrienden heb alleen ik weet het niet zeker.
Dankjewel alvast!
Groetjes Anoniem1000
Hey,
Een paar methodes om nepvrienden te onderscheiden is om te kijken of ze voor je klaarstaan wanneer je problemen hebt. Ook kun je kijken of ze jou vaak niet betrekken (als je in een vriendengroep zit).
Echte vrienden zullen nooit achter jouw rug over je roddelen en accepteren je zoals je bent.
Groetjes van mij
Dat is moeilijk te bepalen, maar acties en woorden zijn iets waar je op kan letten.
en je kan altijd anderen vragen of ze over je roddelen of iets.
Hi!
Het is best moeilijk om een vriendschap nep of niet te qualificeren, maar je kan je wel afvragen of deze vriendschap je positief beïnvloedt of niet. Word jij onzeker rondt hun door hun acties of woorden? Merk je dat je een slechter persoon wordt? Hebben ze ooit iets twijfelachtig gedaan?
Zo ja, dan zou ik reflecteren op die vriendschap en jezelf. Waarom ben je vrienden met ze? Zijn ze goede personen? Willen ze het beste voor je? Zouden ze blij voor jou zijn als je iets hebben behaald? Ben jij een goed persoon rond hun?
Het belangrijkste (en moeilijkste) is om altijd respectvol te blijven.
You got this! Het komt helemaal goed :)
Uit eigen ervaring kan ik wel een aantal punten opnoemen waaraan je een nep vriendschap kan herkennen:
Ze proberen je te ontwijken, ze willen bijvoorbeeld niet afspreken, ze zeggen dat ze geen tijd hebben. Ze nodigen je ook niet uit voor activiteiten .
Ze praten achter je rug om, tuurlijk hebben mensen een mening over je en praten ze hier wel is met andere over. Maar als ze juist slecht praten is het een red flag.
Ze maken je belachelijk en respecteren niet hoe je bent. Ze maken bijvoorbeeld flauwe grapjes of schelden je steeds uit. Ze kennen geen grenzen en daardoor kan je nare gevoelens krijgen.
Ze geven niet om je in moeilijke tijden. Echte vrienden steunen elkaar als ze het moeilijk hebben.
Helaas zijn dit dingen die ik ervaren heb. Gelukkig ben ik nu op een leeftijd waarin in soms lastige beslissingen kan nemen en dit soort mensen sneller opzij kan schuiven. Daardoor merk je ook sneller wie je echte vrienden zijn.
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.