Skip to main content

Hey, ik heb dus een soort van ruzie met mijn vriendin.  Ze negeerd me als ze geen zin heeft in praten. Dat snap ik helemaal maar het enige wat ik wil is dat ze dat gewoon zegt. En als ik boos op haar word over iets negeerd ze me ook en wordt zij boos. Ik vergeef haar altijd en ik doe ook altijd alsof er niks gebeurd is daarna. Want ruzie met haar heeft geen zin omdat ze toch niet reageerd en omdat het haar toch niks boeit. Ze heeft zelf wel problemen. Depressie heeft ze ook gehad of heeft ze nog. Maar ik vrgaa me af of dat een reden is om me zo te behandelen. Ze is geen slechte vriendin maar toch. Moet ik nu weer doen of er niks aan de hand is en het er niet meer over hebben of moet ik haar toch vertellen dat ik het me dwars zit?

Groetjes Isabella. Sorry dat het zo lang is trouwens :/

Hoi Isabella!

Lastig dilemma zeg! Ik denk dat het best een idee zou kunnen zijn om het erover te hebben. Wel zou ik dat doen op een moment dat het oke is tussen jullie, anders worden er vaak veel verwijten gemaakt.

Wellicht wordt ze dan weer boos, maar dan heb je wel voor jezelf opgekomen en kan het er uiteindelijk vast alleen maar beter van worden.

Ook zou ik vanuit mezelf praten. Als je zegt wat een bepaalde situatie met jou doet, is dat nooit fout. Als je zegt wat zij verkeerd heeft gedaan,kan dat aanvallend overkomen of zij heeft iets misschien anders ervaren. Dat zou ik dan bij haar laten.

Verder zou ik ervoor zorgen dat je wat minder ‘afhankelijk’ van haar bent. Tuurlijk is het een goede vriendin, maar laat haar maar lekker een keertje razen. Wellicht is er een ander persoon met wie je die tijd zou kunnen optrekken, en dat als het weer goed is met je ene vriendin, dat je dan gewoon met ze allebei kan omgaan.

Misschien zou je ook eens kunnen vragen hoe het met je vriendin is, gezien de depressie. 

Laat je weten hoe het is gegaan?

Lizet.


Reageer