Skip to main content

Hoi,

Ik heb een zus en die was met vriendinnen en ze hadden het over mij, ze zegt dat ik vaak negatieve aandacht vraag. Het is volgensmij ook wel zo maar heb het op dat moment zelf vaak niet door. Ik denk ook dat ik misschien ADD heb want heb op Google een beetje gezocht en eigenlijk ales komt overeen. Ik ben heel chaotisch en ongeorganiseerd, stel vaak dingen uit, kan als iemand me iets vraagt moeilijk in me opnemen en ben snel afgeleid. In de klas ben ik vaak heel stil en terugtrekkend maar weet niet of het er mee te maken heeft dus weet iemand wat dit is of dat het er mee te maken heeft?

 

 

ADD is moeilijk om een diagnose voor te stellen zeker bij meisjes aangezien wij vaak al vanaf jonge leeftijd gedrag van andere meisjes over nemen en het zo verbloemen. Ik heb zelf een tijdje de diagnose ADD gehad (bleek later alleen niet te kloppen) maar ik weet er dus wel wat van. 
 

De dingen die je noemt zouden zeker ADD kunnen zijn, maar het zouden ook normale puber dingetjes kunnen zijn. Als je hier echt aan twijfelt zou ik het hier eens met je ouders over hebben, Miss kunnen jullie samen met een psycholoog kijken of die je daarmee verder kan helpen of Miss een paar tips geven 

verder kunnen zussen soms een beetje flauw doen zeker als ze met vriendinnen zijn, maar als je je erin herkent dat je soms onbewust negatieve aandacht vraagt kun je hier natuurlijk altijd nog op terug komen bij mensen. Als jij iets hebt gedaan waarvan je later denkt dat had ik niet zo moeten doen kun je dat altijd aangeven zeker als het in je eigen gezin is vind ik dat dat prima moet kunnen ( ik snap dat dat bij leeftijdsgenoten misschien lastiger kan zijn). Maar ook hiervoor zou je tips bij een psycholoog kunnen vragen.  


Reageer