Skip to main content

hi allen, 

ik heb vorig schooljaar meegedaan aan een competitie met een aantal medeleerlingen uit mijn klas. ik zal niet te diep ingaan op het ow, maar in principe ontmoet je echt super veel mensen want er doen zo’n 100 mensen aan mee en je gaat leuke dingen doen met mensen van andere scholen. er zijn ook begeleiders aanwezig die een voorgaande jaar hebben meegedaan aan de competitie. 

De competitie duurde zo’n 4 dagen en uiteindelijk werden mensen geselecteerd om mee te doen aan een landelijke ronde. Ik had het uiteindelijk erg goed gedaan en iedereen dacht dat ik mee zou mogen gaan op de nationale finale. zelfs mijn begeleider dacht dat en begeleiders van andere teams dachten dat ik door zou mogen. eigenlijk dacht iedereen op de competitie, inclusief ikzelf, mijn medeleerlingen en alle begeleiders dat ik door zou mogen gaan. 

uitslag op de laatste dag: ik werd hem niet. helaas. het was een klasgenoot van me, een nogal vreemd figuur op school. hij vapet, drinkt en er worden pedo allegations naar hem toegegooid. eigenlijk is hij het rare kind in ons jaar en dat vind iedereen wel. ik sta echter bekend als het slimste, best presterende kind van ons jaar. 

op die dag was ik naar huis gegaan en toen moest ik heel veel huilen, ik heb nog nooit zo veel gehuild om iets school/wedstrijd gerelateerd. uiteindelijk heb ik ermee leren omgaan: je kunt niet alles winnen in het leven. 

ik kom wel erg vaak mensen tegen van andere scholen die ook hebben meegedaan. ik heb al heel veel vrienden daarvan 2x gezien in een halfjaar. ze vragen mij dan of ik door was naar de nationale ronde. “nee”, zeg ik dan. en dan zeggen ze iets clichés als “oh wat? ik dacht dat je door was. je had het wel echt verdiend. wie is dan wel door van jouw school” zeggen ze dan. “naam kind dat door is” reageer ik dan. ik voel me elke keer kut dat ik dit gesprek moet voeren. ik wilde super graag door en had dat ook verwacht, maar het voelt elke keer als een messensteek wanneer ik eraan denk. 

ik had het super goed gedaan, ik had elke dag mijn best gedaan en me zo goed voorbereid. ik had een naam voor mezelf gemaakt en indruk gemaakt op iedereen, maar toch niet door. de gast die wel door is, heeft geen reet gedaan en ik mag hem eigenlijk gewoon niet. ik vind het gewoon oneerlijk en het frustreert me gewoon heel erg. ik kan er niet tegen en zelfs na een halfjaar erger ik me hier gewoon aan. ik kan hier gewoon niet tegen oprecht gewoon niet. 

ik weet dat ik echt super kut overkom, maar ik voel me gewoon zo. ik vind dat ik het gewoon had verdiend en ik wilde het super graag. ik had hard gewerkt ervoor en wilde graag verwachtingen volmaken.

iig, bedankt voor het lezen van mijn rant. voor de rest gaat het goed met mij, ik hoop dat het ook goed met jullie gaat :)) groetjes!!

Geen reactie

Reageer