Vraag

nare stemmen in m'n hoofd

  • 28 July 2019
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik ben een meisje van 14 jaar en heb al ongeveer 2 jaar last van nare stemmen in m'n hoofd. Maar de laatste tijd is het erger. Het gebeurt als ik iets fouts doe bijvoorbeeld ik hard tegen m'n ouders in ga. Ze zeggen dan bijvoorbeeld je doet alles fout, je bent een slecht mens pleeg maar zelfmoord. Terwijl ik dit helemaal niet wil! Ik heb dit al tegen m'n ouders gezegd en die zeggen zeg het tegen ons dan praten we erover. Alleen wil ik nog iets waardoor het snel uit m'n hoofd gaat. Weten jullie misschien iets?

6 reacties

Het probleem dat je heb klinkt vreeselijk
ik zelf heb er ook last van alleen op een andere manier

wat ik doe om me zelf te kalmeren voor dat ik gek word
is nadenken wie je echt bent B.V ben je echt een persoon die boos word om anderen te kwetsen of ben je gewoon teleurgesteld of zo, denk heel diep na in jezelf wie je bent, kijk naar je verleden van alle dingen die je goed heb gedaan.
zo creëer je een schild van verstand en controle

ik hoop dat ik je hiermee kon helpen en blijf vastberaden😌

groetjes
Luciaa
Het probleem dat je heb klinkt vreeselijk
ik zelf heb er ook last van alleen op een andere manier

wat ik doe om me zelf te kalmeren voor dat ik gek word
is nadenken wie je echt bent B.V ben je echt een persoon die boos word om anderen te kwetsen of ben je gewoon teleurgesteld of zo, denk heel diep na in jezelf wie je bent, kijk naar je verleden van alle dingen die je goed heb gedaan.
zo creëer je een schild van verstand en controle

ik hoop dat ik je hiermee kon helpen en blijf vastberaden😌


groetjes
Luciaa

Hi dankjewel k ga dit proberen
erg graag gedaan, nog iets maar mee ik kan helpen?
Reputatie 2
Badge +1
Nou ik zou je dit wel *psychologisch* uit leggen

Stemmen in je hooft is iets dat te maken heeft met je zelfvertrouwen (meestal)
Dit is vooral waneer dat stemmetje heel negatief over je doet
Wat dus het handigst is om te doen is hier over praten en al helemaal GEEN zelfmoord plegen ookal zegt die stem dat dat is gewoon jij maar dan de slechte versie je kan dan het beste naar een psycholoog gaan die kunnen je hier mee helpen.

Groet p1ka
hey

stom dat je last van stemmen hebt.

aller eerst ik ben het niet helemaal eens meg p1ka. maar hij kan wel gelijk hebben maar ik heb daar nog nooit over gehoord...

het hoeft namelijk helemaal niks met zelfvertrouwen te maken hebben. het kan ook zijn dat je een trouma op hebt gelopen waarvan je ze hebt gekregen.

maar het praten is bet best.
aan het begin toen ik mijn stemmen had. moest ik toen van een psycholoog een dag boekje bij houden wat ze zeggen. en bij mij hebben ze verschillende stemmen. dus deed ik ze in verschillende kleurtjes.

ppsychologen kunnen je hier mee helpen.
door te praten kunnen ze weg gaan of je kan er mee leren om gaan.

groetjes
blue
- Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon -
@Blue
Super bedankt ga k dat gebruiken!!!

Reageer