nare herinneringen

  • 15 June 2020
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hoi allemaal🙂. 
ik heb een probleempje en ik heb advies nodig. Ik heb van die nare herrinderingen. Over dingen die fout zijn gegaan. En daar moet ik dan vaak aan denken. Het zijn eigenlijk alleen maar negatieve gedachten. Ik heb maar een positieve gedachte. En die is wel leuk. 
ik word er echt gek van!! Kunnen jullie me helpen?


3 reacties

Hey @Luna_loena_xlove .

Vervelend voor je dat deze nare herinneringen  hebt!

Je kunt misschien als je daar voor open staat praten met je ouders,  of  een vriend(in) of je mentor of iemand die vertrouwt. 

Dat is denk ik wel wat je als eerste moet doen. Ik weet niet waar die herinneringen over gaan, maar als je ze niet fijn vind (netjes gezegd) dan is je hart luchten wel belangrijk , dus praat met iemand of schrijf je gevoelens een keer op. 

Je kan ook naar een psycholoog gaan als dit gedachtes zijn doe over een bepaald iets gaan . 

Je kan ook als je dat fijner vind gewoon praten anoniem in dit topic, of als je het niet meer weet kan je anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon. 

Hopelijk helpt dit je. Sterkte.

Groetjes gebruiker c 

Hey Luna_loena_xlove,

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb dit heel vaak, nu zelfs.

Wat mij helpt zijn de volgende dingen:

Mezelf afleiden. Dit gaat bij mij het beste door met vrienden te zijn of door te gaan sporten. Met sport kan ik het vaak helemaal van me afzetten en dan raakt het na een paar dagen vanzelf op de achtergrond.

Praten met iemand die erbij was. Soms kunnen ze me geruststellen dat het niet erg was of dat het niet fout ging. Dat lucht heel erg op. Het kan ook soms helpen om erover te praten met iemand die er niet bij was, als ik de situatie goed uitleg.

Ook probeer ik niet boos te worden op mezelf of op de gedachten. Het ging fout en ik voel me daar kut om. Ik probeer dat te accepteren. Het is oké dat ik die gevoelens heb. Ik hoef daar verder niks mee te doen, behalve het te voelen. In de wetenschap dat ik me over een paar dagen beter voel, probeer ik op het moment alleen te dealen met wat ik op dat moment voel. Dit is voor mij een heel bewust proces, waarbij ik mezelf vaak vertel dat het OK is dat ik het voel en ik help mezelf eraan herinneren dat ik er niks mee hoef te doen.

Hopelijk helpt dit iets. Weet dat jij niet de enige bent en dat er veel meer mensen zijn die zo overdenken net als wij.

Gr. Pin

Badge

Hallo 

Probeer anders aan de vrolijke dingen te denken bv je familie en hoe je er mee omgaat als je een huisdier hebt knuffel die dan dat kan helpen 

 

Groetjes

Reageer