Skip to main content
Vraag

nare gevoelens voor werk....

• January 27, 2026
  • 0 reacties
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik zit ergens mee. 

Ik ben 17 en ik werk nu al 3 jaar bij een bedrijf met een mega leuk team en bazen. Ik ben daar echt heel welkom in het team en heb een hele goede band met mijn collega's.  

Ik heb altijd de werkzaamheden leuk gevonden. (Even voor de duidelijkheid ik werk in de koeltechniek.) Ook  zit ik in een opleiding Electro techniek. (Dat wilde mijn werk)Ik vond op het begin ook alles echt heel leuk!

Maar de laatste tijd vind ik het werk en de opleiding opeens niet meer zo leuk. Ik krijg weinig motivatie meer voor mijn werk. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. 

Het word zelfs zo erg dat ik spanning/stress krijg van mn werk. Elke avond heb ik de gedachtes. "Oh nee morgen weer naar werk. Ik heb daar helemaal geen zin in" en dan betrap ik mezelf er op dat ik me niet lekker gaat voelen met het idee dat ik moet gaan werken.

Toen ik op de middelbare zat had ik ook spanning en stress. Daar werd ik gewoon ziek van! Het was toen zelfs zo erg dat ik soms gewoon een week of langer ziek was. Ik zat al bij eern psycholoog en die heeft toen met de school besloten dat het voor mij beter was om lekker te gaan werken in plaats van elke dag naar school gaan.

Dit gevoel voel ik nu dus een beetje terug komen maar dat wil ik echt niet.  Want ik wil echt niet weggaan bij dit bedrijf want ze hebben al zooveel voor mij gedaan!!

Ik weet echt niet wat ik moet doen want ik durf hiermee niet naar me ouders gaan of naar me werkgevers. Ik ben bang dat hun boos worden of helemaal niet blij gaan zijn Wat ik ook helemaal begrijp want dit kan echt niet. 

Ik ben nu ook weer 2 dagen ziek maar dat is eigenlijk meer spanning ofzo. Eigenlijk moet ik (vanmezelf) gewoon weer gaan werken morgen maar ik vind het moeilijk ofzo. Mijn ouders denken dat ik echt ziek ben en ik lig ook de hele dag op bed. Van mijn moeder moet ik wel meer uit me kamer komen omdat ze denkt dat ik anders een beetje depressief word. Zou ze het door hebben? 

Wat ik het liefst zou doen is lekker mn eigen bedrijfje in de autodetailing beginnen want dat is sinds kort mijn hobby.

Mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie doen? 

Wat is jullie advies of tips?

HELPPPP😭

Grtjes jongens van 17 jaar (ben trouwens door de psycholoog gediagnosticeerd met ADHD en Angststoornis)