Nare gedachten

  • 11 September 2022
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi.

Ik had vandaag nare gedachten. Over de dood en gezondheid en zo.

De hoofd gedachte die ik had was “Hoe lang blijft mam nog gezond?”. Ze rookt al heel lang en ik en mijn broer hebben haar vaak gevraagd of ze er mee wil stoppen. Haar antwoord was altijd “Ik ga erover nadenken”, wat een sleutelzin is voor “Nee.”

Ik begin me echt zorgen te maken als ze nog zo doorgaat met roken.

Een paar andere gedachten die ik had waren “Als ik nu dood zou gaan, hoe zouden pap en broer reageren?” “Zullen mijn vrienden me wel missen?” “Is dit het allemaal wel waard?”

Zulk soorten gedachten brengen me echt naar beneden en geven me een rotgevoel.

Ik had als kind al zulke gedachten. Volgens mij startte het toen ik 8 was. Ik had er ook nachtmerries van.

 

Dit was alles. Het is een beetje een mini topic, maar ja.


1 reactie

Reputatie 4
Badge +2

hey,

 

ik weet niet hoe lang dit al speelt omdat ik niet weet hoe oud je bent, en ook niet hoevaak deze gedachten opkomen. Zelf heb ik ook wel soms dit soort gedachten, en ik denk dat eigenlijk ieder persoon dit weleens ervaart. Als dit volgens jouw gevoel te vak voorkomt zou je hierover met iemand kunnen praten, een vertrouwend persoon of iets. Ook kan je een serieuzer gesprek met je moeder hebben hierover waarin je je gevoel uit en dat je je oprecht zorgen maakt. Maar ik zou sowieso gewoon doen wat goed voelt, en je niet erdoor laten lijden.

Reageer