Skip to main content

hey,

 

Ik heb een narcistische stiefouder. Deze persoon manipuleert de boel vaak en wilt belangrijk gevonden worden. Narcistische mensen zijn geen goede mensen en schaden je mentale gezondheid enorm. Ik moet elke dag met deze ouder omgaan, waardoor ik me leeg voel en me niet kan focussen op school. Het is echt heel lastig en elke dag met deze persoon moeten zijn zorgt ervoor dat ik me elke dag verdrietig of leeg voel. Soms denk ik aan zelfmoord, maar het blijft gelukkig alleen nog maar bij gedachtes. Ik weet echt niet meer hoe ik met mijn thuissituatie kan omgaan, het is me allemaal echt te veel. Ik kan het er ook niet echt met vrienden over hebben, omdat zij mijn verhalen niet willen horen, omdat het hen ook pijn doet. Hopelijk heeft iemand een idee over hoe ik met mijn thuissituatie kan omgaan en hoe ik toch nog dingen voor school kan doen thuis. 

Hallo,

Jemig, dat klinkt heftig! Ik denk dat het handig voor je is om met iemand te praten en, als die ouder ervoor openstaat, ook met professionele hulp met die ouder te gaan praten zodat je iets aan de thuissituatie kan veranderen. Dan kan jij misschien met je gedachtes worden geholpen en die persoon met zijn/haar gedrag…? Het is ook een idee om een keertje te bellen of chatten met de kindertelefoon zelf…? Die mensen weten misschien iets beter wat handig is denk ik… 

hopelijk heb je hier nog iets aan :)

groetjes

Cyris


Reageer