Vraag

nafluiten


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een vraag en ben best benieuwd hoe jullie erover denken. Ik wordt redelijk vaak nagefloten door wat oudere jongens. En ik voel me redelijk onveilig wanneer ik alleen de straat op ga. (Ik durf daarom eigenlijk ook geen jurkjes meer te dragen.) Dus voor mijn gevoel lok ik het ook niet uit want ik draag meestal gewoon skinny jeans en een shirt.

Hoe dealen jullie met catcalling? En wat ik ook niet begrijp… waarom doen ze het eigenlijk? Om stoer te doen en te kijken wat voor reactie je geeft? Wat proberen ze er mee te bereiken? 

groetjes, Lianne


21 reacties

Heyy

Heb geen idee wat ze ermee willen. Ben zelf een jongen btw :). Denk dat ze gewoon aandacht willen en een beetje stoer doen. Vind het pittig onbeleefd trouwens.

Groetjes

Kaas123

hiii @Kaas123,

Ja het gebeurt ook echt vaak gewoon. En dan roepen ze er meestal iets achteraan. Wat me wel opviel is dat ze het altijd doen als ze in een groepje zijn. Of met z'n tweeën. Misschien willen ze stoer doen tegenover hun vrienden dan?

Ik ben het echt een beetje beu en krijg de neiging om terug te roepen 'Wat wil je dan? hè? Kom dan!' 😅 Wat ook niet slim is natuurlijk.

Weet iemand misschien ook nog hoe ik dit kan voorkomen? Zoals bepaalde kleding wel of niet dragen? 

 

Groetjesss,

Lianne 💫

Ze zijn het niet waard om je aan te passen; zij moeten zich aanpassen.

Hey,

Ik sluit me aan bij Erik_K. Ik zou jouw kledingstijl niet veranderen, omdat er sukkels op straat lopen. Er gaan altijd mensen zijn met op- en aanmerkingen over je uiterlijk. Dan kun je beter dragen waar je je goed in voelt en wat je graag wil dragen.

Ik denk dat het inderdaad verstandig is om niet te reageren op deze jongens. Als je reageert, blijven ze alleen maar doorgaan.

Het is schandalig, maar ik vrees dat je weinig kan doen... 

Gr. Pin

@Erik_K maar ik vind het zo vervelend... 😅

Maar bedankt voor je feedback! 😊 ik waardeer het heel erg. Volgensmij denken niet veel jongens er zo over…

Groetjesss,

Lianne 💫

hi @Pin ,

Okay, dan zal ik dat gewoon blijven doen...

Ja dat dacht ik dus ook. Dankjewel voor je reactie! 

Groetjes,

Lianne 💫 

Ik zat nog even na te denken over mijn reactie. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je maar niks moet zeggen en niks moet doen. Ik heb ff gegoogeld, jij misschien ook wel, maar dit vond ik:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.workinheels.be/hoe-reageren-op-catcalling/amp/&ved=2ahUKEwiIwa_QpKfpAhXC_aQKHS4GCWsQFjAIegQICRAB&usg=AOvVaw18RgGUG0xCpwm0YG-vTeYz&cf=1

Best nuttig dacht ik zo. 

Verder zou je, als je je daarvoor geroepen voelt, een bepaalde actie kunnen starten of media aandacht zoeken. Het slaat namelijk helemaal nergens op dat vrouwen dit gedrag moeten aanvaarden alsof het normaal is.

Het enige wat ik je echt wil meegeven, is dat je allereerst op je veiligheid moet letten. Dat is veel meer waard dan een gevatte opmerking terug.

Gr. Pin

Beste @Lianne_22_ ik sluit mij helemaal aan bij de rest. Er zijn genoeg jongens die dit doen jammer genoeg, en je moet inderdaad letten op je veiligheid,  er zijn tegenwoordig veel gekke op straat,  alleen of in een groepje , dat maakt vaak niet uit.  Als het echt hinderlijk is moet je een soort van kleine go pro op je fiets zetten en filmen, daar kan je als het goed is wel bij politie aankloppen,  dat je dit vaak gebeurd. En kan er voor deze jongens een waarschuwing van komen.

Maar je moet echt niet zeggen van he kom hier dan. 

Een broer van een vriend van mij zei dat ook en hij zat 2 uur daarna op de spoedeisende hulp. Met een gebroken kaak,  gebroken arm en hij miste 8 tanden en 2x een blauw oog met daarop nog een hersenschudding. Dus doe het niet. Dat zijn ze inderdaad niet waard.

Ik heb zelf wel is een vriend op aangesproken dat dat heel verkeerd kan vallen bij meiden en dat ze zich onprett6bij voelde, hij zei ook al tegen mij rustig aan. Ik zei ook al nee niet rustig , het kan er heel onprettig of onveilig bij voelen. Hij zei daarna ook al nogmaals,  rustig ik wist niet dat je het zo zwaar viel.

Ik zei toen ook al dat dit gewoon niet kan, ik zei toen ook dat dit gewoon een vorm van seksuele intimidatie is. Daarna heb ik hem niet meer horen nafluiten .  Bij mij on de buurt omdat ik dit gewoon niet vind kunnen . 

Maar hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes Gebruikerc 

@Pin,

Die website is inderdaad heel handig! Die had ik nog niet voorbij zien komen. En super erg bedankt voor de moeite! Ik waardeer het heel erg! 😃

En aandacht van de media zoeken of een actie starten vind ik een beetje een eng idee. Ik hou niet zo van het middelpunt zijn of in de 'spotlights' te staan. Dus ik doe dat denk ik maar niet. 😅

Ik heb wel een paar jaar op kickboxen gezeten dus als het moet kan ik mezelf wel een beetje verdedigen maar dat wil ik liever echt niet. Dat is namelijk echt niet fijn…

Maar heel erg bedankt! 

Groetjes,

Lianne 💫

Reputatie 3
Badge +1

Wat me wel opviel is dat ze het altijd doen als ze in een groepje zijn. Of met z'n tweeën. Misschien willen ze stoer doen tegenover hun vrienden dan? 

@Lianne_22_

Ze doen het niet samen met hun vrienden omdat ze stoer tegenover hun vrienden willen doen, ze doen het samen met hun vrienden omdat ze dan zekerder van zichzelf voelen. Twee tegen één is natuurlijk beter dan één tegen één.  Vergeet niet dat zij ook gewoon mensen zijn van vlees en bloed en met onzekerheden en problemen, net zoals jou.

Ik ben het echt super eens met @Pin, ik las even door dat artikel heen en het lijkt me nog best handig. Maar ik ben toch wel een beetje bang dat ze niet gaan stoppen als je iets terug zegt maar dat ze je in elkaar gaan rammen, net zoals @Gebruiker c  zei.

Kortom: vergeet niet dat zij ook maar mensen zijn en stel je veiligheid voorop.

Hoi @Lianne_22_

Ook ik sluit me bij de rest aan, het voelt gewoon niet veilig het is ongepast en het is zogenaamd stoer wat het niet is. Ik zou niks terugroepen maar accepteren is ook geen optie want dit hoort niet miss wat de andere zeiden een gopro en dan filmen etc of ik weet niet of je ook overdag word nagefloten wird dan alleen overdag op straat lopen en met kleding ik zou er een klein beetje opletten maar als jongen vind ik dat jij gewoon een jurkje aankan. Dat is niet sletterig. Khoop dat je niet meer zukt worden nagefloten want het voelt naar 

Greetz jongen 104

hi @Gebruiker c,

Ja dat snap ik ook wel haha. Ik ga echt niet onnodig ruzie zoeken. Straks slaan ze mij in elkaar.. 😰 En trust me jongens kunnen hard slaan…

Maar dankjewel voor de tips. En superknap dat je je vriend hier op aangesproken hebt! Dat vind ik echt tof! Dus namens mij heel erg bedankt! Dat waardeer ik heel erg. Niemand verdient het om zich zo te voelen.

Groetjes,

Lianne 💫

  

hi @Gebruiker c,

Ja dat snap ik ook wel haha. Ik ga echt niet onnodig ruzie zoeken. Straks slaan ze mij in elkaar.. 😰En trust me jongens kunnen hard slaan…

nu ik dit lees , komt er een klein verhaaltje in me op. Wij hebben op de middelbare school 6 weken lang een sport de ene keer is het hockey de andere keer voetbal etc.  Ik las net ook dat je onder kickboksen hebt gezeten, ik zelf niet maar ik ben zelf best wel is lomp als het moet.  Wij moesten op een gegeven moment boxen tegen elkaar rn zo door, tot ik moest boxen met een oude vriend , hij zelf kon best goed slaan,  laat ik het daar op houden , wij kunnen er zelf nog om lachen, hij sloeg m8j vaak bij de armen en trapte bij mijn benen en ik ben zelf niet echt voor geweld,  dus dan raad je het wel , ik wilde niet slaan. Toen hij zei je mag me slaan hoor , het zal vast niet erg zijn. Ik zei daarna je weet dat ik niet geweld gebruik,  hij zei toen dit is geen geweld maar zelfverdediging , ik vroeg zeker weten. Hij zei ja , toen zei ik Oke ik zal wel zacht slaan. Ik sloeg hen perongelijk iets te hard, denk ik want toen ik 3 X had geslagen lag hij op de grond. Ik dacht shit wat heb ik gedaan.  Toen begon hij te lachen en zei die , dat had ik moeten zien aankomen. Ik dacht he wat waarom lacht hij. Toen moest ik tegen een ander persoon van mijn oude klas,  die jongen zat op kickboksen en ja die sloeg best hard ja . Dus ik snap dat je zegt dat jongens hard slaan. Maar dat betekent alleen niet dat meiden niet hard kunnen slaan.  Want een meid uit mn oude klas sloeg die jongen helemaal neer. Dus ja . Lol

Maar dankjewel voor de tips. En superknap dat je je vriend hier op aangesproken hebt! Dat vind ik echt tof! Dus namens mij heel erg bedankt! Dat waardeer ik heel erg.

 

Niemand verdient het om zich zo te voelen.

Groetjes,

Lianne 💫

  

Tnx . Ik vind zelf persoonlijk als ik een meid zou zijn dat vind ik ook niet fijn duss.. En als mijn vriend dat doet , dan begreep hij dat niet maar ja , hij snapt het nu wel. En daar ben ik blij mee.

 

*Niemand verdient het om zich zo te voelen*

nee klopt daar ben ik het mee eens. Hopelijk kom je snel van dat gefluid af.  

 

Groetjes Gebruiker c 

Ik sanp dat je het vercelend vind @Lianne_22_ maar je moet wel begrijpen dat dit de grootste losersvam de samenleving zijn die waardering van anderen nodig hebben om zich goed te voelen. 

@Gastgebruiker ben ik het mee eens. Vaak is het zo dat ze in de toekomst het wel dubbel en dwars terug v.b. krijgen of er zelf moeilijkheden mee krijgen.

Tsjonge jonge jonge zeg,

Ik zou willen dat er meer mensen en jongens zoals jullie waren. 😅 Jullie helpen me echt. En ik had niet gedacht dat jullie er zo over zouden denken. Dat verbaast me eigenlijk een beetje. Leef ik in de verkeerde regio? 😂

 

Maar nogmaals heel erg bedankt allemaal @Pin, @Kaas123, @Gastgebruiker, @Gebruiker c, @Jongen104, @Gerda & @Erik_K! Jullie hebben me erg geholpen!

 

groetjes,

Lianne 💫

Tsjonge jonge jonge zeg,

Ik zou willen dat er meer mensen en jongens zoals jullie waren. 😅 Jullie helpen me echt. En ik had niet gedacht dat jullie er zo over zouden denken. Dat verbaast me eigenlijk een beetje. Leef ik in de verkeerde regio? 😂

 

Maar nogmaals heel erg bedankt allemaal @Pin@Kaas123@Gastgebruiker@Gebruiker c@Jongen104@Gerda & @Erik_K! Jullie hebben me erg geholpen!

 

groetjes,

Lianne 💫

Np.  

*Leef ik in de verkeerde regio? 😂*

dat kan, ik kom uit Brabant 😅

Tsjonge jonge jonge zeg,

Ik zou willen dat er meer mensen en jongens zoals jullie waren. 😅 Jullie helpen me echt. En ik had niet gedacht dat jullie er zo over zouden denken. Dat verbaast me eigenlijk een beetje. Leef ik in de verkeerde regio? 😂

 

Maar nogmaals heel erg bedankt allemaal @Pin@Kaas123@Gastgebruiker@Gebruiker c@Jongen104@Gerda & @Erik_K! Jullie hebben me erg geholpen!

 

groetjes,

Lianne 💫

Waar ik woon heb je vooral veel asociale allochtonen die dit doen, of vmbo'ers. Niet genereliserend bedoeld maar t is gewoon zo.

Tsjonge jonge jonge zeg,

Ik zou willen dat er meer mensen en jongens zoals jullie waren. 😅 Jullie helpen me echt. En ik had niet gedacht dat jullie er zo over zouden denken. Dat verbaast me eigenlijk een beetje. Leef ik in de verkeerde regio? 😂

 

Maar nogmaals heel erg bedankt allemaal @Pin@Kaas123@Gastgebruiker@Gebruiker c@Jongen104@Gerda & @Erik_K! Jullie hebben me erg geholpen!

 

groetjes,

Lianne 💫

Waar ik woon heb je vooral veel asociale allochtonen die dit doen, of vmbo'ers. Niet genereliserend bedoeld maar t is gewoon zo.

 Ik snap wat je bedoelt.  Paar weken geleden was er een persoon doodgestoken door zo'n gekken. Het is vaak wel zo.  Ik heb geluk dat ik zelf weet hoe ik hier mee om kan gaan. Ik ben zelf puur nederlands geen buitenlands familie ofzo. Maar ik spreek soms ze ook hun taal. En soms kan ik het filmen als ze iets stelen in een winkel of mensen lastigvallen. En dan stuur ik dit soms ook anoniem naar de politie. Vaak kunnen ze er niks mee, maar het is voor hun dossier vaak wel nuttig als ze dat vaker doen. Niet elke allochtoon doet verkeerd maar ze zijn vaak wel de oorzaak. 

Dus ben het met @Gastgebruiker eens.

@Gebruiker c,

Nou... ik uit Friesland 😅🤣

Er wonen hier ook wel allochtonen en ook wel veel maar het zijn eigenlijk altijd de jongens die gewoon hier van origine vandaan komen. 

Maarja het heeft ook te maken met de maatschappij en hoe iedereen zich hier gedraagt. Ik bedoel je mag bijna alles zeggen in Nederland. We hebben gewoon veel vrijheid. En wij Friezen worden als een nogal nuchter en direct volk gezien. Ik bedoel misschien komt het daar ook wel door. Dat we denken dat we alles zomaar kunnen zeggen. 😅🤷🏼‍♀️

Groetjes,

Lianne 💫

@Gebruiker c,

Nou... ik uit Friesland 😅🤣

Er wonen hier ook wel allochtonen en ook wel veel maar het zijn eigenlijk altijd de jongens die gewoon hier van origine vandaan komen. 

Maarja het heeft ook te maken met de maatschappij en hoe iedereen zich hier gedraagt. Ik bedoel je mag bijna alles zeggen in Nederland. We hebben gewoon veel vrijheid. En wij Friezen worden als een nogal nuchter en direct volk gezien. Ik bedoel misschien komt het daar ook wel door. Dat we denken dat we alles zomaar kunnen zeggen. 😅🤷🏼‍♀️

Groetjes,

Lianne 💫

 Dat zou ook wel de rede kunnen zijn 😅

Reageer