Skip to main content
Vraag

Nadenken over Z*lfmoord

• December 16, 2025
  • 8 reacties
  • 135 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo, ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben 12 jaar oud, ik weet eigenlijk maar 1 reden waarvoor ik leef en dat is me vriendin.

Ik wil haar daardoor ook niet kwijtraken, Ik zit al langer met het gevoel om z*lfmoord te doen en heb vaker tactieken op gezocht. Ik wil vooral z*lfmoord doen omdat ik heel veel word gepest met dingen zoals:

He ben jij een jongen of meisje?

He ben jij gay

Ik kan je gender niet van buiten zien

Van buiten lach ik maar van binnen ga ik KAPOT, ik wil het niet meer verstoppen en ook niet meer meemaken. Dit is mijn reden.

Bedankt voor lezen hebben jullie tips? bijv hoe me leven makkelijker word

8 reacties

merelm
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • December 17, 2025

Hoi ​@Jammie ,

Wat dapper van je dat je dit op het forum durft te delen! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Merel, (De Kindertelefoon) 

Eter
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • December 17, 2025

Wat vervelend☹️

Ik zou proberen zo veel mogelijk aan leuke dingen te denken. Als je, je slecht voelt kan je een leuke film(pje) kijken! Of anders met ie vriendin afspreken/bellen.

Het is ok om je zo te voelen. 

Vergeet vooral niet het leuke, en probeer alle negatieve dingen te vermijden.

Veel succes!

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 18, 2025

Ga met iemand praten om voor te zorgen dat ze dit niet meer kunnen zeggen .

En soms zijn ze dan jaloers als ze zo iets doen .

Maar wel heel knap dat je het hier durft te zeggen 

Misschien een ander klas of iets om niet meer bij die kinderen in de buurt te zijn .

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • December 18, 2025

Hoi, naast de goede tips kan ik je nog aanraden om ergens lid van te worden. Een leuke club waar je je thuis voelt. Het opent echt je hart en je kunt daar vrienden maken. Bedenk wat je ongeveer wilt en je kunt bv via ai matchen wat bij je past. En praat over je problemen zoals hier al gezegd is!  Jouw leven is kostbaar 💝

Groetjes xxxx

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 18, 2025

hi ​@Jammie 

ik ben ook 12 en ik heb vroeger en soms nu ook zelf moord gedachtes en dat komt omdat ik gepest word/werd en ik ben ook een jaar niet naar school geweest toen was ik 11 en toen ben ik vlouw gevallen omdat ik dood wilde dus ik heb me zelf bij mijn keel gepakt en viel vlouw

en ik woonde een tijd alleen bij mijn vader en ik ging niet naar mijn moeder en toen werd ik echt depressief en ik heb soms gehad dat ik uit het raam wilde springen en gwn dood wilde 

en ik heb mezelf ook pijn gedaan door mezelf op te sluiten en mezelf te slaan en mezelf pijn te doen 

en ik heb soms nog steeds dat ik zoo gek van mezelf word dat ik gwn dood wil en dat is zoo moeilijk

en mijn tip is: blijf bij mensen en ga er over praten en het is heel moeilijk maar vind iemand zoals je vriendin en ga er over praten en zeggen wat je denkt                                                                                                                                                 ik heb een goede vriend hij is 14 en ik ken hem al sins ik 9 ben en we praten veel en ik vertel hem ongeveer alles en dat kan echt werken gwn als je zoon gevoel krijgt bijvoorbeeld je vriendin bellen en gewoon gaan praten 

ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat je er wat aan hebt 

groetjes lilou

• February 19, 2026

Alsjeblieft doe het niet denk aan je ouders en vooral aan je vriendin ik ben ook al heel mijn leven gepest met ADHD kind ik heb autisme dus ze hebbben het niet eens goed  nu ga ik je een flipping lang verhaal vertellen als je geen tijd hebt dan moet je weg gaan 

6 reden waarom geen je weet wel te doen

1 je hebt een vriendin die van je houdt je wil haar niet kapot maken door … plegen

2 je ouders denken dat het hun schuld is

3 het doet pijn

4 je bent jong ik ook leef je leven nog 70 jaar

5 je moet sterk blijven 

6 ik zal verdrietig zijn waarom ik voel de pijn ik heb ook geen makkelijk leven en alsjeblieft kom niet naar me toe en zeg waarom vergelijk je alles met jouw verhalen dat is mijn manier ik wordt al 5 jaar gepest door de zelfde jongens ik ben soms vrij enthousiast maar hun zeggen dan zoo heb je ADHD dus ze dwingen me eigenlijk gewoon rustig te worden ook al had het voor hun geen extra iets want ze zitten in een andere groep ik wordt ook gepest omdat ik dik WAS ja je hoort het goed ik ben 8 kilo afgevallen en 5 cm gegroeid en nog steeds ben ik dik ik heb daardoor onzekerheids problemen gekregen ik denk er ook veel te vaak aan maar doe het alsjeblieft niet beloof het me want voor mij voelt het ook of iedereen me haat behalve mijn oom maar als ik rip ga zou hij dan. Niet stuk zijn ik ben ook stuk van mijn opa’s dood dus alsjeblieft doe het niet bel anders de kindertelefoon of blijf hier met mij en andere teksten

• February 19, 2026

Hoe je leven makkelijker wordt door er van te genieten en dat kan jij met je vribeloofd

• February 20, 2026

hi ​@Jammie 

ik ben ook 12 en ik heb vroeger en soms nu ook zelf moord gedachtes en dat komt omdat ik gepest word/werd en ik ben ook een jaar niet naar school geweest toen was ik 11 en toen ben ik vlouw gevallen omdat ik dood wilde dus ik heb me zelf bij mijn keel gepakt en viel vlouw

en ik woonde een tijd alleen bij mijn vader en ik ging niet naar mijn moeder en toen werd ik echt depressief en ik heb soms gehad dat ik uit het raam wilde springen en gwn dood wilde 

en ik heb mezelf ook pijn gedaan door mezelf op te sluiten en mezelf te slaan en mezelf pijn te doen 

en ik heb soms nog steeds dat ik zoo gek van mezelf word dat ik gwn dood wil en dat is zoo moeilijk

en mijn tip is: blijf bij mensen en ga er over praten en het is heel moeilijk maar vind iemand zoals je vriendin en ga er over praten en zeggen wat je denkt                                                                                                                                                 ik heb een goede vriend hij is 14 en ik ken hem al sins ik 9 ben en we praten veel en ik vertel hem ongeveer alles en dat kan echt werken gwn als je zoon gevoel krijgt bijvoorbeeld je vriendin bellen en gewoon gaan praten 

ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat je er wat aan hebt 

groetjes lilou

Ik ben het helemaal met haar eens zoek jouw vertrouwenspersoon persoon voor mij zijn dat jullie voor lilou is het die vriend zoek iemand dat werkt