Vraag

Naar psycholoog? (Please reageer!)

  • 6 March 2020
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben 13 jaar en heb de afgelopen vier maanden heel veel meegemaakt (als meisje verliefd geworden op een meisje, contact gekregen met dat meisje, zij wetende dat ik haar leuk vind en zelf ook lesbisch zijnde. Maar ik heb geen idee wat haar gevoelens naar mij toe zijn. Een aantal dingen zouden goed bewijs kunnen zijn dat ze mij ook leuk vind maar dat weet ik dus helemaal niet zeker en daar zit ik de hele tijd mee) die nog steeds bezig zijn en ik wil heel vaak en heel graag daarover praten. Het vaakst over al mijn twijfels en zo. Veel vrienden en nichten kennen het verhaal van dat meisje en mij al, maar ik praat er te vaak over bij hen, dus dat wil ik niet meer doen (ik wil ze niet tot last zijn/irriteren). Met mijn ouders wil/kan ik ook niet praten. De relatie met hen is op dit moment een beetje te stroef daarvoor. Dus toen dacht ik aan een psycholoog of zo (al heb ik geen idee hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen). Maar dan denk ik ook weer van, ik moet me niet zo laten meeslepen door mijn gevoelens, emoties en twijfels. En toch voel ik me vaak zo ongelofelijk hopeloos en ellendig dus ik weet echt niet wat ik nou moet doen.

Please!Hebben jullie tips/advies? 


2 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hey Nanoka.

Dit klinkt misschien bot, maar ik denk niet dat een psycholoog je hiermee echt kan helpen.

ik ging eerst ook naar een psycholoog en daarna bespraken we een hoop met mijn ouders.

En waarschijnlijk willen je ouders wel even weten waarom je naar een psycholoog moet en dan moet je het ze alsnog vertellen. Dus probeer het eerst eens met je ouders te bespreken.

Gr. Ra

Hey Nanoka

 

Via school zou je bij een vertrouwenspersoon of schoolpsycholoog terecht kunnen. Daar kan je in alle vertrouwen je zorgen kwijt. In principe kan je hier zelfstandig naar toe, en hoeven je ouders niet op de hoogte gebracht te worden. 

 

Ook via de huisarts zou je bij een psycholoog terecht kunnen komen. Echter lijkt het vinden van een vertrouwenspersoon me eenvoudiger via school. In ieder geval verstandig van je dat je plant rond je gevoelens te gaan werken. Deze opkroppen is namelijk niet gezond. 

 

Gr. Kenshin

Reageer