Naar de Psycholoog terwijl je hebt gesneden.

  • 23 March 2019
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
een jaar geleden werd ik gepest iedereen zei dat ik zelfmoord moest plegen etc, toen vond ik afleiding in snijden en nu was ik 3 maanden clean, maar vandaag heb ik het weer gedaan, en ik moet over een maand naar de psycholoog en ik ben zo bang......
help me..

4 reacties

Reputatie 1
Badge +1
hey,

hoewel ik zelf nog nooit in mij heb gesneden, (wel naar een psycholoog) hoop ik toch dat mijn advies je helpt.

het beste is om gewoon te zeggen hoe het is, dingen expres achterhouden helpt dus echt niet. hierdoor heb ik meerdere malen door een psycholoog uitbehandeld, maar kwam ik ook steeds terug omdat mijn ouders wel merketen dat ik nog steeds ergens mee zat, ik hoop echt voor je dat je niet dingen gaat achterhouden om het te laten lijken alsof alles goed gaat....

doe je dit wel, dan kun je straks misschien onder de sneeën zitten...

veel succes!!

groetjes,
AlphaWolf
Hey!

Je werd vroeger erg gepest en na een hele tijd clean geweest te zijn heb je je vandaag terug gesneden.

Allereerst vind ik het heel sterk van je dat je jezelf drie maanden lang niet hebt gesneden, dat is echt al super!
Je hebt vandaag een terugval gehad, dat is zeker niet fijn, maar het is belangrijk om je terug te focussen op het stoppen, en dus probeert het na vandaag niet meer te doen.
Wat heeft jou geholpen om het drie maanden lang niet te doen? Probeer die dingen opnieuw te doen, zodat het snijden niet verergert.

Wat vind je zo eng n naar de psycholoog gaan?
het is niet simpel om zo open over dingen te praten, maar deze persoon is er voor opgeleid om jou te helpen en zal dat ook zeker doen, daar hoef je echt geen schrik voor te hebben!

Zoals AlphaWolf al zei heeft het geen zin om dingen achter te houden, de psycholoog kan dan niet weten hoe het echt met je gaat, en daarom zal de hulp voor jou ook minder werken.
Probeer dus echt zo open en eerlijk mogelijk te zijn.
Lukt dat niet meteen? Geen probleem, probeer het dan de volgende keer. Zorg er gewoon voor dat je jezelf overtuigt dat dat echt de beste optie is.
Zijn er nog specifieke redenen waarom je daar zo bang voor bent?

Je krijgt hulp, dat is heel positief, het zal allemaal wel goedkomen!

Groetjes
Lot
Hoi,

Wat super goed dat je jezelf 3 maanden niet hebt gesneden! Dat is echt knap en daar mag je ook zeker trots op zijn.
Het voelt misschien als falen dat je weer hebt gesneden, maar ik denk dat iedereen die zich snijdt wel eens weer de fout in is gegaan. Dus het is niet gek.

Ik moet zelf ook binnenkort naar een psycholoog, dus ik snap helemaal dat je het eng vind. Dat vind ik namelijk ook! Je kan wel het beste gewoon eerlijk zijn, zo kan de psycholoog jou het beste helpen. Je gaat daar heen voor jezelf en voor niemand anders. De psycholoog heeft beroepsgeheim, dus hij/zij zal het ook echt niet aan iemand gaan vertellen. Het is niet makkelijk om erover te praten, dat weet ik uit ervaring. Maar het is wel echt het beste!
En onthoudt, de psycholoog zal je nooit veroordelen

jij kan dit 😘

liefs,
Xxjee
Hey!

Heel erg goed van je dat je drie maanden niet hebt gesneden! Het kan best zijn dat je een keertje een terugval hebt, probeer het je niet te laten beïnvloeden. Dit kan gebeuren, maar nu ga je weer verder met clean zijn.

Ik begrijp dat je bang bent om naar de psycholoog te gaan. Echter den ik ook dat eerlijkheid het beste is.

Weet je wat ervoor heeft gezorgd dat je je weer hebt gesneden? Misschien is het een goed idee om hier eens over na te denken, ook kun je hier met je psycholoog over proberen te praten. Zo kun je voorkomen dat je jezelf snijdt en in plaats daarvan iets anders vinden om afleiding te zoeken, of voor welke reden je jezelf dan ook snijdt.

Sterkte! Je kunt het!

Groetjes,
Anoniempje

Reageer