Moodswings

  • 26 October 2022
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Ik voelde mij een paar maanden terug niet goed: Misschien depressie, ik deed mijzelf pijn op meerdere manieren, ik at niet en jk heb daar nog steeds ondergewicht door. 
Ik praatte er niet mensen over. Het begon weg te gaan in de vakantie maar ik heb nu opeens last van moodswings.

Er moet maar iets kleins gebeuren en ik voel me slecht voor de aankomende twee uur

Moet ik hier iets mee?

bedankt


4 reacties

Badge +1

Hoi Askmeanything.

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ja, ik zou hier wel iets mee doen. Je kunt het beste naar de huisarts gaan, die kan je verder helpen en doorverwijzen naar een psycholoog.

Mijn tips verder om om te gaan met depressie:

1: ga bewegen, je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan en het leid je gedachten af, een hele work-out hoeft echt niet!! Gewoon elke dag eventjes wandelen is al goed!

2: muziek luisteren, geen depressieve!, Maar waar een boodschap in zit. Voorbeelden van liedjes: Better days are coming van dermot kennedy, just hold on van presence, i believe in you van cimorelli.

3: Kijk een motivational speech, kun je zo op YouTube opzoeken.

4: chat met 113 als je een suïcidale gedachte hebt, ze kunnen helpen met wat je dan op dat moment het beste kunt doen en er alleen al over praten kan al helpen!!

5: de allermoeilijkste, maar wel de allerbelangrijkste: vertrouw er op dat alles ooit goed komt! Toen ik dat deed had ik ineens uit het niets geen suïcidale gedachten meer!! Als je vertrouwt komt het ook echt goed!!

 

BEL GELIJK 112 ALS JE OP HET PUNT STAAT OM ZELFMOORD TE PLEGEN!! 

 

ER IS TEGEN MIJ ALTIJD GEZEGD DAT ALS IK OP HET PUNT STA OM ZELFMOORD TE PLEGEN OF MEZELF WAT AAN WOU DOEN (SNIJDEN BIJVOORBEELD) GELIJK 112 MOEST BELLEN, DUS ALS JE JEZELF WEER EEN KEER PIJN WIL DOEN OF SNIJDEN, MAG JE OOK 112 BELLEN!!!

 

KEEP FIGHTING, NEVER GIVE UP!!

 

PRAAT ER VANAF NU ALSJEBLIEFT WEL MET IEMAND OVER EN ZOEK HULP BIJ DE HUISARTS!!! ANDERS KRIJG JE OOK NIET DE HULP DIE JE VERDIENT EN NODIG HEBT!!!

 

:)

EEM37

 

Reputatie 2
Badge +1

@EEM37 

Hey bedankt, ik ga voor andere redenen al naar een therapeut maar ik ga het er wel over hebben denk ik?

Reputatie 1
Badge +1

Hey wat erg dat je dit meemaakt ik had het zelfde. Maar praten helpt echt. Zoek iemand die je kan vertrouwen en ga praten missschien lijkt het moeilijk of nutteloos maar het helpt echt. Onthoud dat!

Reageer