Skip to main content

Hoi ik ben een meisje van 13 jaar. Laatste tijd heb ik heel veel momenten dat ik moet huilen. Ik weet ook niet waarom. Kunnen jullie mij helpen? (dit zijn dingen waar het door kan komen) (1 Mijn vader moet vaak op reis voor zijn werk) (2 heb veel ruzie met mijn zusje) (3 zit op het moeilijke VWO) 

Dankje groetjes Anoniem

Heyy

 

Wij kunnen geen diagnose voor je stellen, maar aan je verhaal te lezen denk ik dat dit kan komen door stress. 
 

Je geeft aan dat je vader vaak weg is, je veel ruzie hebt met je zusje en veel schooldruk ervaart. Als je al die dingen samen zet kan dat ervoor zorgen dat je overprikkeld raakt.

 

Het is denk ik goed dat je hier met iemand over gaat praten. Bijvoorbeeld met je ouders, mentor, een familielid of vertrouwenspersoon. Praten helpt namelijk en je emoties tonen mag! Dan kunnen de mensen in je omgeving je helpen en steunen om je wat prettiger te voelen en wat minder verdrietig en deze mensen kunnen je vast ook helpen om minder stress te ervaren.

 

Je kan ook proberen afleiding te zoeken.. Ga iets doen wat je leuk vind en iets waarvan je rustig word! Lekker een stuk wandelen, Muziek luisteren of een leuk boek lezen. Afleiding zorgt er namelijk voor dat je minder bezig bent met alle (negatieve) gedachtes.

 

Je kan ook iedere dag tussen 11 en 21 uur anoniem met de kindertelefoon chatten of bellen als je je verhaal even kwijt wilt. 
 

Groetjes van mij!


Hoiii

ik heb dit ook super vaak laatst moest ik huilen omdat de pindakaas op was😅 wat ik zelf doe is even rust opzoeken bijvoorbeeld in bad ofzo. 
 

groetjes avocado


hey hey,

wat rot voor je dat je je zo voelt. het kan zijn dat het een combo is van dat je veel stress heb waardoor je snel geirriteerd kan worden en dat gedoe met je zusje kan ook zorgen voor irritatie en dat bouwt zich op en daardoor kan je gaan huilen en je mist je vader natuurlijk. 

maar huilen is niet erg he. iedereen huilt ik huil bijvoorbeeld heel snel tijdens een film of als ik iets in me hoofd heb en iemand zegt het laatste moment af. 

iedereen zo ze ding toch en het maakt je uniek.

maar ik snap dat het vervelend is misschien kan je als je huilt muziek luisteren of afleiding zoeken een rondje lopen om je hoofd leeg te maken helpt ook heel erg.

of met een vertrouwenspersoon praten of met je moeder :)

 

liefs mij x

 


Reageer