Skip to main content
Vraag

Mogelijke depressie

• June 11, 2025
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Hi, ik ben een jongen van 12 jaar ik hou mijn naam liever onbekend

Ik was benieuwd of iemand me kon helpen met een vraag die ik al een tijdje heb. Ik denk namelijk dat ik misschien depressief ben redenen daarvoor zijn: ik heb heel vaak het gevoel dat ik de minste vriend zegmaar ben van de vriendengroep en dat iedereen mij zegmaar het minste aardig vindt. Ik ben ook heel vaak (voor soms geen reden) verdrietig en dat vind ik ook best vervelend want ik ben een jongen dus ik moet niet zoveel janken. Ook heb ik soms last van zelfmoordgedachtes wat ik heel vervelend vindt maar ik vind gewoon het leven niet zo leuk ofzo. Nou ik hoop dat iemand misschien ervaring heeft of iets 

6 reacties

• Net nieuw
  • June 11, 2025

Hallo,

Helemaal goed dat je je naam onbekend wil houden! Ik vind het heel vervelend voor je dat je je zo voelt.❤️  Ik weet niet of ik je echt kan helpen met de vraag, maar het belangrijkste is dat je je wat blijer gaat voelen.  Ik lees dat je het gevoel hebt dat jij de minste vriend bent in je vriendengroep. Ik ken dat gevoel heel erg goed, maar ik zal je wat zeggen. Heel veel mensen denken dat over zichzelf, waarschijnlijk ook anderen uit jouw vriendengroep. Het is heel normaal dat je af en toe verdrietig bent. Als jongen mag je ook verdrietig zijn en huilen hoor! Dat is heel normaal, ik huil ook wel eens. Veel jongens zullen dat niet zeggen, maar iedereen moet wel eens huilen.  Ik heb ook wel eens het gevoel gehad dat ik niet zoveel plezier in het leven heb. Maar jongen,  er komt  gauw weer een tijd dat je het leven geweldig vind. Wat zijn dingen waar jij nou erg blij van wordt?  Ik snap heel goed dat je je zelfmoordgedachtes heel vervelend vind,  je kan niks aan je gedachtes doen. Gelukkig zijn deze gevoelens tijdelijk en zullen ze weer weggaan. Ik vind het heel knap van je dat je jouw verhaal deelt, echt💪💪. Dat is echt een goede stap om weer blijer te worden. Ik weet niet of je er wat aan had. Je mag altijd nog vragen stellen, dan kan ik daar misschien wel een antwoord op geven. Voor nu: het komt helemaal goed jongen ❤️💪, je bent sterk dat zie ik aan hoe je schrijft.

Roos_De_Kindertelefoon
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@Anoniem4825839 

Ik lees in je topic dat je in een lastige situatie zit, je zit niet lekker in je vel. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen, ik hoop op nog meer steunende reacties.

Veel sterkte!

Lieve groet,

Roos van De Kindertelefoon

• June 12, 2025

Hallo ​@Anoniem4825839 

Ja dat is wel irritant dat je denkt ​dat iedereen in jou vrienden groep je het minst leuk vinden. Zie het zo ze vinden je nog leuk 😉 want je zit nog in de vrienden groep. 

Waarom zegt iedere puber jongen  dat je niet mag  janken 🤣 janken is normaal hoort er bij. 

Vind het zelf af en toe ook lastig te geloven, maar een jongen mag ook janken 😉 is zelf iets goed teken d​at je emoties hebt. 

ja zelfmoordgedachte...... die zijn niet leuk. 

je kan altijd met 113 chatten of bellen. Hele aardige mensen 😉geloof me maar 😉

• June 12, 2025

Verkeerde knopje 

Maar als je het leven niet meer leuk vind.

Zoek dan kleine dingen die je wel leuk vind. 

Zoek de dingetjes die het leven wel leuk maken. 

Groetjes badeend 

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 17, 2025

Hi ​@Anoniem4825839 

wat rot voor je dat je je zo voelt. 

Misschien heb je een kans op dat je een depressie hebt maar probeer zoveel mogenlijk positief te blijven. zoek anders andere vrienden als je je niet op je gemak voelt bij hun. 

Het enige dat ik denk ik nog wil zeggen is dat huilen ook heel goed voor je is omdat je dan al je emoties even kan loslaten.

Hoop dat het helpt

-Koetje.123-

Forum|alt.badge.img+1

ja, ik heb ervaring met depressiviteit en suïcidale gedachten. Ik was gewoon op heel veel vlakken niet tevreden met mijn leven toen. ik ben uiteindelijk er wel weer uitgekomen, maar het is een lange weg geweest. 

wat voor mij echt het beste heeft gewerkt is mijn leven veranderen. ik was bijvoorbeeld niet tevreden met mijn school en heb er toen voor gekozen ergens anders naar toe te gaan. Ik zou nu ook echt nooit meer het leven willen hebben wat ik toen had. 
Wat misschien voor jou zou kunnen helpen is te bedenken of je dingen kan veranderen aan je leven nu waar je niet tevreden mee bent. Misschien kan je in een vriendengroep komen waar je je WEL gewaardeerd voelt. dat wil niet meteen zeggen dat deze niet goed genoeg is. Maar denk dat het je heel erg kan helpen mensen om je heen te hebben waar je je aardig gevonden voelt.